Uoči početku školske godine, najveći domaći autobusni prijevoznici okupljeni u Udrugu hrvatskih autobusnih javnolinijskih prijevoznika (UHAJLP) upozoravaju kako bi dio đaka i roditelja diljem Hrvatske mogli biti prisiljeni tražiti alternative za prijevoz do škole jer će, kažu, njihovi autobusi biti primorani stati.
Pročitajte i ovo
NE NOSE SVI HEROJI PLAŠTOVE
Pogledajte što je učinio ovaj trojac: Svi pričaju o potezu učenika riječke Prometne škole
iznevjerena jamstva
Nova drama u školi s problematičnim učenikom: "Roditelji djece osjećaju se izigrano"
Iz Udruge poručuju kako je ukidanje linija đacima zadnje što žele učiniti, ali da visoki troškovi održavanja, cijene goriva koje su otišle u nebo, inflacija i zanemarivanje prijevoznika od nadležnih institucija znače da će morati povući i taj posljednji nepopularni korak.
Iz udruge objašnjavaju kako je ukidanje pojedinih linija neminovno te da su svjesni da će to najteže pasti građanima, roditeljima i đacima rubnih i ruralnih mjesta koji se oslanjaju na javni prijevoz.
"Bez obzira na sufinanciranje srednjoškolskog prijevoza, prijevoznicima je neisplativo i neodrživo voziti linije s tek nekoliko učenika. Nužan je dogovor sa nadležnom Županijom oko ugovaranja javne usluge što bi značilo plaćanje po kilometru. Jedino tako možemo voziti neovisno o broju putnika i održavati autobusne linije koja u velikom dijelu zemlje život znači. Sve ostalo je plesanje po rubu financijske provalije za prijevoznike", kaže predsjednik udruge Hrvoje Meštrović.
Za sve županije postoje konkretna rješenja na stolu, po uzoru na potpisane javne usluge u Zagrebačkoj i Koprivničko-križevačkoj, čiji đaci ne moraju strahovati kako će doći u školu u ponedjeljak. Za model javne usluge su zakonske pretpostavke ispunjene, kažu, pripremljen je i novac u proračunu u iznosu od 428 milijuna kuna godišnje. Napominju kako je o modelu koji funkcionira u gotovo svim EU zemljama te sustavno rješava problem prijevoznika.
Traže od Ministarstva mora, prometa i infrastrukture da se uključi u rješavanje problema.
"Učenici, roditelji, ali i svi hrvatski stanovnici zaslužuju znati hoće li i kad biti implementirana javna usluga u preostalim županijama. Zaslužuju to znati i domaći prijevoznici koji, nažalost, u ponedjeljak neće moći krenuti na linijama na kojima putuje tek nekoliko učenika, pogotovo jer su nam iz naftnih kompanija već najavili kako od idućeg utorka slijedi značajno poskupljenje goriva, samim time i troškova prijevoza", zaključuje Meštrović.