Petogodišnji dječak i 11-godišnja djevojčica i dalje se nalaze na Jedinici intenzivne njege splitske Pedijatrije. Dežurna liječnica za DNEVNIK.hr rekla je da su djeca stabilno, nešto bolje nego jučer i da se nastavljaju mjere intenzivnog liječenja.
Pročitajte i ovo
Ravnateljica bolnice
Doznajemo u kakvom su stanju mladi iz eksplozije u Kninu: Djevojka se bori za život
Uzbuna na sjeveru Hrvatske
Drama na ekskurziji: Učenici odjednom počeli povraćati, poznat uzrok
I ravnatelj KBC-a Split Julije Meštrović rekao nam je da zbog GDPR-a ne smiju iznositi nikakve dodatne informacije o zdravstvenom stanju stradale djece.
Slobodna Dalmacija ipak doznaje da su liječnici malene Talijane uspješno skinuli s respiratora. ''Nakon tri dana, petogodišnjak i njegova sestra, koji se liječe na Jedinici intenzivnog liječenja djece u KBC-u Split, dišu samostalno'', piše Slobodna.
Jutarnji list pak doznaje da su ih tijekom poslijepodneva počeli buditi iz inducirane kome.
Vlasnik (23) i kapetan (27) broda na kojem su otrovani talijanski turisti iznijeli su svoju obranu pred Općinskim državnim odvjetništvom u Splitu i rekli da se ne smatraju krivima. U nastavku postupka branit će se sa slobode. U svojoj obrani su istaknuli da su pružali prvu pomoć unesrećenima tijekom uplovljavanja u hvarsku luku i da su još uvijek jako potreseni.
Tereti ih se da su dva dana prije dogovorenog krstarenja u strojarnicu jahte ugradili benzinski generator-agregat. Četiri dana nakon ugradnje agregat je stavljen u pogon i počelo je istjecanje ugljikova monoksida. Na brodu koji je utorak oko 10 sati uplovio u hvarsku luku bio je mrtav muškarac i pet osoba lošeg zdravstvena stanja koje su završile u splitskoj bolnici.
Brod je mogao i eksplodirati
Vlasnik broda, kažu nam iz Županijskog državnog odvjetništva u Splitu, nakon policijskog očevida, preuzeo je svoju jahtu i oteglio je s Hvara.
A ova obitelj ponijet će iz Hrvatske mrtvo tijelo i životnu strahotu zbog izgaranja za zaradom i pokušajem da se uštedi desetak tisuća eura, ugrađivanjem pomoćnog motora s unutarnjim izgaranjem kojeg nema što hladiti.
Naime, kad ne plovi, sve brodske aktivnosti pogonjene su pomoćnim motorom. Budući da se stari pokvario, vlasnik i kapetan Atlantije, nisu ga servisirali, nego otišli kupiti jeftinu zamjenu koja to nije.
Ugradili su motor za eksterijer, koji hladi samo zrakom, u prostor u kojem nema zraka i u kojem se motor s unutarnjim izgaranjem smije hladiti samo morskom vodom. Došlo je do stvaranja otrovnih plinova u potpalublju.
I bilo je vjerojatnije da brod eksplodira, kažu u Hrvatskom registru brodova, instituciji kojoj je vlasnik prvoj trebao prijaviti kvar, a pogotovo naknadne samovoljne intervencije.
''Sama ugradnja benzinskih motora u zatvorene prostore na plovilima podložna je posebnim tehničkim odredbama. U slučaju da ne postoji odgovarajuća ventilacija i detekcija požara, moguće je da dođe i do sakupljanja benzinskih para i mogućnost eksplozije'', objašnjava Andro Vidjak, zamjenik ravnatelja Hrvatskog registra brodova.
Ako je to ikome neka utjeha, mogli su svi unutra izgorjeti.