Jeste li do večeras zaprimili zahtjev gospodina Karamarka za pokretanjem istrage?
Pročitajte i ovo
Stigla reakcija
Zekanovićev seksistički ispad: "Vizualizirao sam kolegicu Orešković kako leži u krevetu..."
orešković ih vodila pet godina
Neki su odredili i put kojim će Hrvatska dalje ići: Najzvučniji slučajevi Povjerenstva za odlučivanje o sukobu interesa
Ne znam je li nešto došlo u međuvremenu, nakon što sam ja otišla iz Povjerenstva, za sada ne. Međutim, zaprimili smo prijavu, povodom te prijave je otvoren predmet i sasvim je izvjesno da ćemo o toj prijavi morati odlučivati na javnoj sjednici, bilo da ćemo donijeti odluku o pokretanju ili ne pokretanju postupka.
Čiju ste prijavu zaprimili, gospodina Kramarka ili gospodina Glavaševića?
Ne od gospodina Karamarka, već od druge osobe, a o kojoj se osobi radi ja to ne mogu reći zato što mi to zakon brani. To je potpuno nebitno, bitan je sadržaj. I ako u međuvremenu dobijemo zahtjev gospodina Karamarka za ispitivanje ovog slučaja ili neku novu prijavu, sve će se to odlučivati u okviru jednog postupka.
Koji će biti potezi Povjerenstva u ovom slučaju?
Od nadležnih državnih tijela zatražit ćemo određenu dokumentaciju koja će nama biti dokaz i temelj za neke razloge i objašnjenja za ona objašnjenja koja mi u našim odlukama iznosimo. Koja će to tijela biti i koja će to dokumentacija biti u ovom trenutku ne mogu govoriti.
Kada ćete to staviti na dnevni red?
Zbog izrazito velikog javnog interesa, vrlo vjerojatno to će biti u što je moguće kraćem roku. Naravno mi ovisimo i o brzini kojom će druga državna tijela nama dostavljati ono što nam je potrebno.
Hoće li sjednica biti otvorena za javnost?
Prema zakonu sve su naše sjednice otvorene za javnost i kada donosimo odluku o pokretanju postupka ili kada kažemo da iz svega prikupljenog ne proizlazi da je došlo do povrede zakona. Sve su te sjednice javne i nama je drago kada novinari dođu i čuju onaj tijek raspravljanja koji je uvijek duži od onog što se stavi u prilog koji se objavljuje u medijima, a bitno je i znati da se naše odluke objavljuju na internetskim stranicama Povjerenstva. Svaki građanin može se uvjeriti u to koji su to stavovi za koje Povjerenstvo odgovara.
Što se može zaključiti prema za sada dostupnim informacijama - je li gospodin Karamarko u sukobu interesa?
Ovako jednoznačno se to ne može reći tim više što to mogu reći samo u okviru provedenog postupka, odnosno Povjerenstvo kao kolektivno tijelo. Ali bitno je znati da i sam sukob interesa, odnosno okolnosti iz privatnog života koje se isprepletu u određenom trenutku s nečim što netko obavlja u svojstvu dužnosnika same po sebi nisu sporne. Pa tako i u ovom slučaju nije sporno, odnosno nije zakonom zabranjeno da tvrtka u vlasništvu supruge dužnosnika posluje s gospodinom Petrovićem, samo se postavlja pitanje, a o tome ćemo mi u okviru postupka malo više reći, jesu li to one okolnosti kada se može reći da postoji percipirani, odnosno potencijalni sukob interesa koji može ugroziti ono što će gospodin Karamarko, kao prvi potpredsjednik Vlade, tek raditi.
Vidite li to sada kao potencijalni sukob?
Mi smo već tijekom dana rekli da ova interesna povezanost može predstavljati potencijalni sukob interesa o kojem je prije svega gospodin Karamarko dužan voditi računa. On mora biti svjestan ovih okolnosti i mora znati da je dužan poduzeti sve da ne ugrozi povjerenje građana u motive donošenja odluka Vlade Republike Hrvatske vezano uz ovaj arbitražni postupak.
Što može poduzeti?
To je na njemu da sam prepozna. Ukoliko je u dvojbi onda može tražiti od Povjerenstva mišljenje i mi ćemo mu pojasniti koje su to sve radnje u ovoj situaciji, s obzirom na sve okolnosti, najbolje štite javni interes.
Što biste mu sugerirali?
To može reći samo Povjerenstvo kao kolektivno tijelo, a neke se stvari mogu iščitati i iz naše dosadašnje prakse.
Je li na takvoj poziciji prvog potpredsjednika Vlade moguće odvojiti poslovno i privatno, kako tvrdi Tomislav Karamarko?
Vrlo teško i to je ono što je ovdje vrlo osjetljivo pitanje. I za Povjerenstvo su specifične okolnosti ovog slučaja, nešto što ovaj predmet pomalo izdvaja od ostalih. Ovo je prva situacija gdje mi zapravo, možda se neke stvari malo danas krivo i prezentiraju u medijima, dakle, koliko mi je poznato, ovdje ne postoji bilo kakav čvrsti povod da mi smatramo da je već do sada, u obavljanju svojih javnih dužnosti, bilo ove, bilo prethodne, dužnosnik napravio nešto, odnosno da je sudjelovao u donošenju odluka koje pogoduju nečijem privatnom interesu na štetu javnog. Dakle, za sada o tome nemamo saznanja.
Potpredsjednik Vlade morao bi zastupati interese države, ovo su osjetljiva pitanja na koja građani očekuju odgovor.
Točno, zato ću i skrenuti pozornost da smo mi u brojnim našim predmetima ukazivali i tumačili što se to smatra povredom načela djelovanja i ukazivali na to da jedno od osnovnih zaštita povjerenja građana u tijela javne vlasti, dakle, ove okolnosti mogu definitivno stvoriti u javnosti, u percepciji građana, bojazan da će nečiji privatni interesi utjecati na proces donošenja odluka i da ove okolnosti, koje povezuju gospodina Petrovića s gospodinom Kramarkom, iz kojeg proizlazi određeni financijski interes, da mogu ugroziti nepristranost gospodina Kramarka u njegovom radu kao prvog potpredsjednika Vlade. To samo po sebi u ovom trenutku nije povreda zakona ali predstavlja itekako alarmantne okolnosti zbog koji gospodin Kramarko treba poduzeti nešto.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr