'Proteklih pet dana prisustvovali smo još jednoj epizodi u 20-godišnjem nizu srozavanja školstva u Hrvata, ali i obrazovanja i znanja općenito', poručili su iz udruge Nastavnici organizirano. U udruzi kažu, nakon medijske buke podigli su se oni najglasniji, ali ne nužno i najstručniji i najupućeniji, govoreći da je ispit bi pretežak i nekorektan.
Pročitajte i ovo
Uzbudljivo razdoblje
Novosti na prijavama za državnu maturu: Jedna promjena je ključna
'Kako ih nije sram?'
Drama nakon ispita iz mature: Evo što je razljutilo maturante!
>> U Državnoj maturi utvrđen niz propusta! Biste li vi znali odgovoriti na ova pitanja?
'Očekivali smo da će ocjena ministrove stručne skupine unijeti bar malo objektivnosti i preciznosti, no to se nije dogodilo. Angažiranju 'vanjskih' stručnjaka nema se što prigovoriti, međutim, konačni rezultat je sve samo ne stručan. Ukupni efekt cijele afere na kraju će biti samo postavljanje presedana, kako je rekao jedan novinar, da je za prolazak na ispitu dovoljno imati ministrov broj telefona', stoji u priopćenju Udruge.
'Zadaci nisu dobri jer se od učenika traži da na licu mjesta razmisle o tekstu'
Prva zamjerka nastavnika stoji u činjenici da primjedbe da je neki tekst 'iznimno filozofski složen' nisu potkrijepljene nikakvim argumentima. 'Optužba da se 'neki zadaci odnose na nespecifično razumijevanje predloška, a premalo na književnoteorijsko i književnopovijesno znanje učenika i nerijetko nisu u korelaciji s nastavom' drugim riječima znači da 'zadaci nisu dobri jer se od učenika traži da na licu mjesta razmisle o tekstu, a ne da se prisjete što je o njemu rečeno na nastavi'.
>> Sindikati ministru: Uplitanje u državnu maturu je nedopustivo!
'Dalje, stručnoj skupini nije 'dovoljno objašnjeno trebaju li učenici rješavati zadatke samo s obzirom na navedeni predložak ili s obzirom na cjelokupno književno djelo' što je apsurd više klase.
Cijela ova strka i očitovanje 'stručne skupine' jasno poručuje učenicima da ne trebaju misliti svojom glavom, već da slijepo i bez pogovora pospreme činjenice s nastave u točno određene ladice i ne upuštaju se samostalno i bez 'stručnog' navođenja (nadzora) u analize, sinteze, preispitivanja smisla i konteksta, samostalno istraživanje i obrazovanje izvan nastave osim ako se to izričito od njih ne zahtijeva. Ukoliko ni to ne upali, zajedno s roditeljima treba podići medijsku galamu i početi opsjedati Ministarstvo ili urede ravnatelja 'do konačnog ispunjenja zahtjeva'.
Udruga: Na članove povjerenstva je izvršen medijski linč
Slažemo se da su neka pitanja u testu loše postavljena i da neki ponuđeni odgovori ne daju mogućnosti za ravnopravno natjecanje učenika. Takva pitanja treba poništiti i učiniti sve što je potrebno da se takve greške u budućnosti izbjegnu. Međutim, ocjena 'stručne skupine' sastavljena je tako da je iz aviona vidljivo da su imali zadatak nakupiti što više primjedbi na korektnost konkretnog ispita u najboljem stilu političkih čistki kad je nekoga trebalo denuncirati, pa makar lako oborivim glupostima, samo da se nagomila što više toga.
>> 'Moj zadatak je zaštititi učenika od nekvalitetno sročenih pitanja'
Ne može se pobjeći od činjenice da je na članove povjerenstva izvršen medijski linč, nakon čega je uslijedilo javno seciranje testa. Pitamo li se tko će se idućih godina usuditi sastavljati testove?
Jedno je uočiti finesu na gotovom testu, a drugo je izraditi dobar kojeg će relativno dobro riješiti učenici koji nažalost jako malo čitaju zadanu lektiru, koji će napraviti dobru distribuciju i test nakon kojeg neće izbiti pobuna. A Ministarstvo bi se moralo zamisliti trebamo li njegovati zemlju zvanja ili demokratskih procedura. Kod ‘pobune’ roditelja i nastavnika na neke ravnatelje poštovalo je proceduru i ministar nije intervenirao.
Bojimo se da ćemo nakon ove intervencije Ministra u DM ulaziti s manje entuzijazma u razred', poručili su iz udruge Nastavnici organizirano.