Dizajn automobila ispiriran je konceptnim Evosom koji je predstavljen javnosti prošle godine u Frankfurtu. Prednji dio Mondea sada nosi agresivan izgled sa tankim farovima i maskom koja podsjeća na Aston Martin što naravno izgleda jako dobro!
Pročitajte i ovo
NOVE FOTOGRAFIJE
Ford i službeno potvrdio dolazak dizelskog Focus ST modela
Ford Focus dobio novu njušku
Svojim elegantnim linijama i svježim izgledom, potpuno novi Mondeo posljednji je u nizu modela iz Forda, nakon Fieste i Focusa, koji su razvijeni s ciljem da zadovolje želje kupaca koji žele nisku potrošnju, pametne pomoćne sustave i tehnološka rješenja te moderan i inovativan izgled.
Nova generacija Mondea kupcima će ponuditi neviđeni niz pomoćnih sustava i pametnih tehnoloških rješenja koji se zasnivaju na radu senzora, kamera i radara te omogućavaju kako detekciju tako i reakciju na potencijalno rizične situacije.
Mondeo će tako pomoći svojim novim vlasnicima da ostanu unutar svoje prometne trake, da prilagode brzinu vozila promjenjivim prometnim uvjetima, da brže i lakše pronađu parkirno mjesto te da se lakše parkiraju, te će im čak pomoći da izađu s parkirnog mjesta kada je vidljivost ozbiljno narušena. Točnije radi se o sljedećim sustavima: Lane Keeping System, Adaptive Cruise Control, Active Park Assist, Blind Spot Information System, i slično.
U unutrašnjosti novog Mondea nalazimo sportski ugođaj orijentiran ka vozaču s povišenom središnjom konzolom i pametnim pretincima za odlaganje predmeta koje vozač želi imati pri ruci ali van pogleda. Komandna ploča pomaknuta je više prema vjetrobranskom staklu čime je dobiveno više prostora za putnike i osjećaj nesputanosti.
Putnici u unutrašnjosti Mondea biti će pošteđeni svake nepotrebne buke zahvaljujući posebnim oplatama pod karoserijom koje apsorbiraju zvukove i istovremeno potpomažu boljoj aerodinamici za još nižu potrošnju goriva.
Nova generacija Mondea imati će i najnoviju verziju Fordovog nagrađivanog SYNC infotainment sustava. Isti omogućava glasovnu kontrolu mobilnog uređaja i interakciju s audio sustavom u automobilu. Spomenuti SYNC kao i MyFord Touch (koji pokreće SYNC) minimalno odvlače pažnju vozača zahvaljujući mogućnosti glasovnog upravljanja što omogućava vozaču da ruke drži na upravljaču a pogled na cestu.
Što se tiće motora, za sada se spominju 2 benzinska i dva dizelska 4-cilindrična agregata. Prvi benzinski motor je 1.6-litreni EcoBoost motor sa 160 KS uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Drugi motor u ponudi je 2.0-litreni EcoBoost motor sa 200 ili 240 KS koji osim ručnog mjenjača u ponudi ima i 6-stupanjski SelectShift Automatic mjenjač s polugama za mijenjanje brzina na upravljaču.
Od dizelskih motora spominje se 2.0-litreni TDCi koji dolazi sa 140 ili 163 KS koji može biti uparen sa 6 brzinskim ručnim mjenjačem ili 6-stupanjskim SelectShift Automatic mjenjačem.
Već se spominje i Ford Mondeo Energi plug-in hibrid koji donosi nadaleko najnižu potrošnju u srednjoj klasi u svijetu a očekuje se potrošnja od nevjerojatno niskih 2.3 l/100km.
Svi modeli dolaze standardno sa prednjim pogonom a u nadoplati će se nalaziti i 4x4 pogon koji nudi mogućnost slanja okretnog momenta na stražnje kotače kada se za isto ukaže potreba.
Mondeo je osmišljen s ciljem da pruža maksimalnu sigurnost. Inženjeri su povećali čvrstoću karoserije za 10 posto korištenjem otpornijih materijala kao što su kompoziti od bora, zatim su ugradili zračne jastuke za područje koljena za putnike na prednjim sjedalima te podesive zračne jastuke koji se oblikom prilagođavaju visini putnika, položaju sjedenja i radu pojasa za zatezanje.
Ford je imao puno posla oko toga da Mondeo prilagodi potrebama različitih tržišta koja imaju svoje vlastite sigurnosne standarde. To je najuočljivije na izgledu prednjeg kraja automobila koji istovremeno mora ispunjavati standarde prilikom frontalnih sudara koji prevladavaju u Sjevernoj Americi i europske standarde za zaštitu pješaka. Nakon bezbrojnih sati za kompjuterom i 108 'crash' testova, rezultat je ono što vidimo na fotografijama.
Novi Ford Mondeo u prodaju stiže tek početkom sljedeće godine. Šteta, jer auto super izgleda te s nestrpljenjem brojimo dane!