Nepridržavanje razmaka
Miči se, spori! I, kako bih ti to objasnio, zalijepit ću ti se za branik i otjerat ću te blicanjem i trubljenjem! Svejedno je li ispred i uz vas sve puno automobila. Takve vozače, nažalost, ne viđamo samo na autocestama nego i na brzim cestama te gradskim glavnim prometnicama s nekoliko prometnih traka. Iznimno opasno za vozača ispred kao i za onoga koji se zalijepi za njega – i sve automobile u blizini. Čak i ako se ništa ne dogodi, ako se uporno gurate, riskirate da se namjerite na istomišljenika koji će vam "objasniti", ili u najboljem slučaju dobijete kaznu za ugrožavanje prometa.
Pročitajte i ovo
zatvoreni dijelovi autoceste
Dijelovi Hrvatske pod snijegom, iz zimske službe Bosiljevo poručili: "Oni su najveći problem, stvaraju zastoje..."
Velike gužve
Kratki kaos u Novom Zagrebu: Tramvaji su vozili skraćeno
Zakrčivanje raskrižja
Svakodnevni prizor u gradskom prometu: zakrčeno raskrižje. Zato što svi kreću čim se upali zeleno unatoč tomu što zastoj počinje neposredno nakon ili već u samom raskrižju. A kad igra prvi put započne, nastavlja se u nedogled i na kraju na raskrižju zavlada opći kaos. Pritom je prometno pravilo vrlo jednostavno: vidite li da ne možete proći kroz raskrižje, ne smijete u njega ulaziti.
Skretanje bez uključivanja žmigavca
Za uključivanje žmigavaca potreban je samo jedan mali pokret rukom. Pa zašto onda ima toliko onih koji se toga ne pridržavaju? Nemaju dovoljno snage? Ili misle da promjena smjera spada pod zaštitu osobnih podataka? U autoškoli su vas morali naučiti da pri svakoj promjeni smjera i traka morate dati znak za skretanje. Ne učinite li to, mogli biste prouzročiti sudar.
Prolazak kroz crveno svjetlo
Daltonist ili jednostavno samo bezobziran? Prolazak kroz crveno svjetlo na semaforu, tog smo se prekršaja najviše nagledali tijekom naše kontrole. To nije samo iznimno bezobzirno nego i vrlo opasno ako automobil pritom udari pješaka ili biciklista, odnosno prouzroči sudar u raskrižju. Zato je kazna za prolazak kroz crveno oduzimanje vozačke dozvole – s pravom.
Blokiranje parkirnih mjesta
Uh, stojim, upravo sam pronašao parkirno mjesto. Kako sam parkirao? Nema veze, samo brzo van i u šoping… Bilo da je jedan auto poprečno parkiran na dva mjesta ili je parkiran uzdužno, u svakom slučaju u gradu svaki dan viđamo takve glupe vozače. Vjerojatno i voze po načelu ja, ja, ja i samo ja. A svojim će automobilom sigurno zauzeti posljednja dva slobodna mjesta.
Zagrađivanje kolnih ulaza
Zar nema baš nijednog parkirnog mjesta? Onda ću si sam napraviti jedno na kolnom ulazu. Sigurno nitko neće htjeti ući ili izaći. Ako ipak dođe do toga, doći će pauk. Pauk rado odveze automobil, a izraz panike na licu bezobzirnog vozača neprocjenjiv je.
Dovođenje pješaka u opasnost
Prebrzo vozite, a oči vam nisu usmjerene na promet. To dovodi do ovakvih prizora: pješakinja se jedva može spasiti skokom uvis. U prometnom se pravu to naziva „ugrožavanje“. I to ne zato što tako smjesta dovodite svoju vozačku dozvolu u opasnost. Za polaznike autoškole također vrijedi: ugrozite li pješaka dok polažete ispit, padate bez pardona. Ljudski život nema cijenu.
Vucaranje u lijevoj traci
Uključujete se na autocestu, smjesta se prebacujete u lijevi trak i namještate tempomat na 120 km/h. Uh, netko je iza mene, a vozim tako brzo. Da se prebacim u srednji trak? Ili sasvim desno? Moram najprije malo ramisliti... Nestrpljivi vozači straga, nipošto ne smijete pretjecati s desne strane!
Parkiranje u drugom redu
Da, da, pričekaj malo. Moram nabrzaka skočiti do dućana, uzeti kavu za van... ili novine... ili, ili. Vozači koji parkiraju u drugom redu uvijek pronalaze razloge za ometanje prometa. Sužavaju cestu ili je katkad sasvim blokiraju. Primjer vrijedi i za vozila dostave, komunalce koji odvoze smeće, taksiste i slično.