Obzirom na razvoj tehnologije, sasvim razumljivo, no broj tih mališana, neovisno o porijeklu, je jednostavno impresivan.Svoje mjesto pod suncem odnedavno traži i Audi.
Pročitajte i ovo
Bizarna pogreška
Amerikanci nisu jedini koji su slali povjerljive podatke ruskom savezniku: Jedno slovo stvarno čini razliku
Bizarna pogreška
Golema blamaža američke vojske: Godinama slali povjerljive informacije na pogrešnu adresu, nisu ni slutili kome ih šalju
Ipak, njihov A1 ne želi izravno konkurirati braći iz koncerna i sličnim takmacima. Premium je epitet koji u Audiju ponosno ističu, a to znači kako ovaj mališan puca na neke druge kupce. Primjerice, one koji su dosad birali Minija.
U odnosu na spomenutog njemačkog Britanca, A1 dolazi sa zakašnjenjem od deset godina. Naime, toliko je već na tržištu moderni Mini i to je zasigurno hendikep. No, i Audi je već imao sličan automobil. Sjetite se modela A2, koji se prestao proizvoditi prije pet godina. Revolucionaran mali auto, prilično sladak i simpatičan, no nije ostvario rezultate koje su zahtijevali blagajnici u Ingolstadtu.
Novi dizajn privlači poglede
Nova bi 'jedinica' to trebala ispraviti. Prvenstveno dizajnom koji, nema sumnje, privlači poglede. Slatki mali Audi, najčešći su komentari. A izgled, kao i uvijek, ocijenite sami.Dodajemo samo kako izuzetno markantna dnevna LED svjetla, luk krova u drugoj boji i atraktivni 17 colni naplatci, nisu dio serijske opreme te ih treba dodatno nadoplatiti. I upravo je to ključno kod ovog modela. Personalizacija, kako bi svatko po svom ukusu, mogao ušminkati premium mališana.
Svi Audijevi modeli oduševljavaju uređenjem kabine i vrhunskom izradom, a isti je slučaj i ovdje. Izvrsni materijali, pedantna završna obrada, uzorna ergonomija, savršen izgled instrumenata, pjednostavno perfektno. No, jednu stvar u Audiju nisu uspjeloi dići na premium razinu. Ovo je malen auto i, dakle, skučen kao i svi ostali. S tim potencijalni kupci moraju računati. Barem oni viši od 180 centimetara.A takvih će, vjerujemo, ipak biti manje, jer A1 je idealno pogođen za ljepši spol.
S muške strane, tijekom testa je najčešće pitanje glasilo: 'I? Kako se vozi?'. Odgovor je kratak: 'Jako dobro'. Možda i ne prati karting feeling kakvim se diči Mini, no A1 je prilično zabavan mali autić. Uz 17 colne naplatke sa sportskim gumama, i pravi gutač zavoja, ali ti isti naplatci izazivaju dosta nervoze kada se skrene u grad. Auto je, ondje, jednostavno pretvrd.Hvalimo još i precizan upravljač te vrlo udobna sjedala.
Cijena od 220 tisuća kuna
Što se motorizacije tiče, imali smo priliku voziti jedini dizelski motor. Zahvaljujući 105 konja i 250 Nm okretnog momenta, dostupnih gotovo od nule, te dobro proračunatom mjenjaču, A1-ica je izuzetno agilna u gradu, a na otvorenoj cesti namršteno napada i ozbiljnije automobile. I ono najbolje, tihi i uglađeni 1.6 litreni common-rail, može prolaziti sa svega 5 litara na 100 km. Impresivno.
No, takva je i cijena. Čak 220 tisuća kuna! 38 tisuća kuna odlazi na stavke dodatne opreme, što govori kako je testni A1 definitivno bogato opremljen. Ipak - nema sve. Primjerice, za taj smo novac očekivali i tempomat te senzor za zatamnjivanje unutarnjeg retrovizora. Sve u svemu, A1 je sjajan mali auto ali i papreno skup. A s te dvije konstatacije u potpunosti opravdava epitet premium. Tko ima, neće požaliti.
Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.