Nestrpljivo smo iščekivali serijski model i sad kad je stigao, sretni smo da nas Škoda nije razočarala. Evo i zašto. Serijski je Yeti prilično vjeran originalu, pa iako je pomalo pripitomljen, još uvijek izgleda vrlo zanimljivo, miljama daleko od uobičajenog SUV dizajna. Više je nalik pravom terencu, što je danas prava rijetkost. Ušminkavanje je već sasvim uobičajeni trend kod SUV-ova no Škoda nije htjela ići istim putem. Nama se Yeti sviđa ovakav kakav jest, i ne bi nam smetalo niti da izgleda još robusnije i grublje. Tržište je jednostavno prepuno šminkerskih SUV modela, koji sve više nalikuju jedni na druge, pa je taj odmak od uobičajenog više nego dobro došao.
Pročitajte i ovo
Nije imao ateste
Kako je Banožićev "ojačani" terenac prošao tehnički? "Automobil bi na pregled uvijek bio dovožen bez spornih elemenata"
PORSCHE CROATIA
Ovlašteni Volkswagen, Audi, SEAT i ŠKODA servisi nastavljaju pružati punu podršku svim svojim klijentima i tijekom pandemije
Unutrašnjost - čista petica
Testni je Yeti opremljen najskupljim paketom Experience, što je sigurno utjecalo na našu ocjenu unutrašnjosti. A ona je blizu čiste petice. Kvaliteta materijala ne zaostaje niti za skupljim bratom Tiguanom. U kabini ćemo još pohvaliti armaturu, koja može poslužiti kao primjer ergonomije i preglednosti, a sjedala u kombinaciji koža-alcantara te kožni multifunkcijski upravljač, stvarno su vrhunski. Sistem obaranja stražnjih sjedala preuzet je od Roomstera, i daje rijetko viđenu varijabilnost prtljažnog prostora. Sa skoro 1600 litara on je i najveći u klasi. Dobro poznati dvolitreni common-rail agregat razvija 140 konja i 320 Nm okretnog momenta. Dovoljno za sve uvjete vožnje, uz razumnu potrošnju. Manje od sedam litara te adekvatno tome i dobra ocjena na našem eko testu.
Neviđena agilnost
Agilnost koju posjeduje Yeti je dosad neviđena kod ovakvog tipa automobila. Precizan i direktan upravljač, te odličan šesterobrzinski mjenjač, sposobni su za skoro sportsku vožnju. Na voznim osobinama Yetiju bi mogli pozavidjeti mnogi klasični kompakti. Stvarno nas je ugodno iznenadio. Pogon na sva četiri kotača koristi Haldex spojku te je u Yetiju doživio svoju četvrtu generaciju - najnoviju i naravno, najbolju. Pri suhim uvjetima i na asfaltu, 96 posto momenta usmjereno je na prednju osovinu. Kod proklizavanja, moment se u milisekundama prosljeđuje prema kotačima s boljim prijanjanjem, što je praktički neprimjetno. Terenske mogućnosti su daleko iznad onoga što će većina kupaca ikad trebati, a pritiskom na off-road gumb, vožnja i težim terenom ne predstavlja problem. Na uzbrdici je moguće krenuti bez povlačenja ručne dok spuštanje na većim strminama kontrolira elektronika.
Škoda nikada nije imala terenac te je razumljivo kako su Yeti mnogi u startu otpisali. No, ovaj je Čeh jednostavno odličan na terenu, bolji i od većine iskusnih konkurenata. I to ima svoju cijenu. Ovakav vrhunski opremljen model stoji 238.000 kuna, što se na prvu čini puno, no kada pogledate što sve nudi i isto usporedite s konkurentima, onda ovaj Yeti i nije tako skup.
Emisiju Automotiv gledajte u nedjelju, u jutarnjem terminu programa Nove TV.