Nakon tri dana strogih tehničkih i administrativnih provjera, natjecatelji Dakar relija krenuli su na ovogodišnju rally avanturu tijekom koje će se uhvatiti u koštac s 8.500 km cesta, staza i pješčanih dina koje će morati savladati na svom putu od Lime u Peruu do čileanskog glavnog grada Santiaga.
Podijelite
I ove godine pratiti ćemo natjecanje u četiri kategorije vozila: motocikli, quadovi, automobili i kamioni. U kategoriji motocikala natječe se čak 196 vozača a Francuz Cyril Despres sa svojim KTM-om glavni je konkurent za naslov. 40 vozača okušati će sreću u kategoriji quadova. 75 tročlanih timova natječe se u kategoriji kamiona dok je u najšarenijoj kategoriji, kategoriji automobila prijavljen 161 dvočlani vozački tim.
Dakar Rally nevjerojatan je pothvat i test snalažljivosti, izdržljivosti i timskog rada tijekom 15 dana utrke na nekim od najizazovnijih terena na svijetu. Prekrasni pustinjski pejsaži, nevjerojatno zahtjevni tereni, promjene nadmorske visine, temperatura, sve je to dio onoga što već protekle četiri godine čini Dakar u Južnoj Americi doista posebnim.
Utrka za naslov u kategoriji automobila ove će godine biti napeta do samog kraja a glavna imena namjerno su bila skromna u svojim izjavama navodeći da će neizvjesnost biti velika do samog kraja uvelike zbog promjena u pravilima utrke kojima se željelo uvesti veću ravnotežu snaga među natjecateljima.
Prošle godine nadmoć Volkswagen Touarega napokon je prekinuo Stephane Peterhansel sa MINI All 4 Racing automobilom. Od 2009. do 2011. pobjede je odnosio VW Touareg a od 2001. do 2008. Mitsubishi Pajero.
Dakar 2012.: glavne brojke
• 1 milijarda TV gledatelja
• 1.200 sati TV prijenosa u 190 zemalja
• 4.5 milijuna live gledatelja
• 294 milijuna dolara zarade za zemlje domaćine
• Argentina: 1.7 milijuna gledatelja • Čile: 1.2 milijuna gledatelja • Peru: 1.5 milijuna gledatelja
Glavni cilj ove godine bio je potaknuti oštru i srčanu natjecateljsku atmosferu uz poštivanje vrijednosti ovoliko dugačkog rally natjecanja omogućavajući istovremeno glavnim sudionicima da sudjeluju od prve do zadnje etape natjecanja. Nova pravila usmjerena su upravo ka postizanju tog cilja.
Organizatori su nekoliko godina radili u suradnji s FIA-om (Fédération internationale de l’automobile) i raznim proizvođačima koji sudjeluju u all-terrain rally natjecanjima ne bi li što bolje definirali nova pravila koja su uvedena od ove godine a primjenjivati će se i u sezoni Dakar relija 2014. i 2015. godine.
Promjene pravilnika rezultat su zajedničke želje da se smanje troškovi istraživanja i razvoja vozila ne bi li se zadržala prihvatljiva razina performansi i stvorila određena ravnoteža između različitih kategorija automobila.
Vozači će tako od ove godine morati predstaviti automobile koji su opremljeni motorima iz serijskih proizvodnih modela. Tek se određeni dijelovi mogu modificirati sukladno protokolima koji su vrlo precizno definirani u tehničkom pravilniku utrke.
Sigurnosne mjere:
• 5 vozila organizatora biti će postavljeno kod takvih gledateljskih zona svakog dana utrke;
• Organizirana je velika komunikacijska kampanja putem tiskanih medija, radija, televizije i preko plakata u gradovima i mjestima prije početka utrke kojom se informirala javnost o prihvatljivom ponašanju tijekom utrke;
• Uspostavljeno je oko 60 osiguranih zona uzduž cijele rute natjecanja gdje gledatelji mogu doći i uživo pratiti utrku i diviti se vještinama natjecatelja i ludim rally vozilima sa sigurne udaljenosti.
• Lokacije gledateljskih zona također su objavljene na službenoj internetskoj stranici utrke ali i putem medija u lokalnim tiskovinama dva dana prije nego što je rally stigao na svoje početno odredište; a za dodatnu sigurnost tu je i
• 30 ljudi iz argentinske nacionalne garde.
Dakar je ove godine najtoplije dočekan u Peruu a doček ovogodišnje utrke ispunio je, zapravo nadmašio sva očekivanja kako organizacijski tako i reakcijama Peruanaca. Prema istraživanju provedenom o javnom mnijenju Peruanaca, 97 % ispitanika reklo je da su ponosni što su domaćini Dakara.
Završena je 1. etapa rallya a ovo su rezultati najboljih u klasi automobila: