Imamo tri različita sistema zaštite. Peugeot 207 CC koristi aktivnu zaštitu za slučaj prevrtanja. To znači kako zračnim jastucima, zatezačima pojaseva i takozvanim roll-barovima - zaštitnim metalnim lukovima, upravljaju senzori koji aktiviraju spomenute sigurnosne elemente.
Pročitajte i ovo
Kupcima će se svidjeti
PSA Peugeot Citroën najavio objavu stvarne potrošnje
Atraktivni dodatak ponudi
Predstavljen novi Mini Convertible
Tri sistema zaštite
Drugi je kandidat Mini Cooper Cabrio. On koristi fiksne roll-barove, dakle bez senzora koji prepoznaju opasnost od prevrtanja. Treći je Citroen C3 Pluriel koji koristi tek ojačanje iza stražnjih sjedala. Sva tri kandidata imaju specijalna ojačanja vjetrobrana, odnosno u A nosaču krova, no s druge strane, niti jedan nema mogućnost podešavanja visine pojasa. Mnogi ne znaju, ali to je vrlo važan sigurnosni detalj. Jer samo kada je pojas optimalno postavljen, putnici su sigurni u sjedalima.
Uz pomoć dizalice, automobili će se prisilno prevrnuti, simulirajući udes kojeg može uzrokovati izlijetanje s ceste ili udarac drugog vozila. Dizalica je na kotačima, voziti će 48 km/h i u jednom će se trenutku u potpunosti zaustaviti.
Putnici na prednjim sjedalima nedovoljno zaštićeni
Prvi je na testu Peugeot 207. Na usporenoj snimci se vidi kako roll-barovi iskaču u pravom trenutku te osiguravaju da putnici na stražnjoj klupi ne dodirnu tlo. Zbog nedostatka podešavanja pojasa po visini, ovdje se jasno vidi kako je suvozač ispao iz optimalne pozicije, unatoč tome što pojas ima ugrađen sustav zatezanja, a to je izuzetno opasno.
I na kraju, putnici na prednjim sjedalima, zbog 11 centimetara svinutog vjetrobrana, nisu dovoljno dobro zaštićeni.
Slijedi Mini Cooper. Zbog nedovoljno uzdignutih roll-barova, ovdje su zaštićeni samo putnici visoki do najviše 175 centimetara. Dakle, ovdje prijeti životna opasnost.
Sistem za zatezanje pojasa nije se aktivirao. Suvozač je zbog toga potpuno izmaknuo pojasu te snažno udara u tlo.
Nosač krova se ovdje tek minimalno deformirao – za 31 milimetar. Senzori zračnih jastuka ne funkcioniraju u slučaju prevrtanja pa ih nisu niti aktivirali. Sumiramo li, konačna je ocjena tek dovoljan.
Ocjena nedovoljan Citroenu Plurielu
Treći je na testu Citroen Pluriel. Zbog nedovoljno visokih zaštitinih lukova iza sjedala, ovdje se osobe više od 160 cm nalaze u ekstremnoj opasnosti. Nosač krova se svinuo na oba kraja od 4 do 6 centimetara, što dovodi do iznimno snažnog kontakta glave s podlogom. Izmjerena opterećenja premašuju biomehaničke granice. Sigurnost putnika ovdje, tako, može biti ocijenjena tek s nedovoljan.
Tako se u ovom testiranju Peugeot pokazao najboljim među lošima. Drugo je mjesto pripalo Miniju, a naposljetku, Citroenu. Dakle, zaključna je ocjena cjelokupnog testa prilično poražavajuća. U slučaju prevrtanja, putnici će u ovim kabrioletima prilično snažno nastradati. ADAC, stoga, inicira sustavniju brigu prilikom konstruiranja i opremanja ovih automobila.
Emisiju Automotiv pogledajte u nedjelju u jutarnjem terminu programa Nove TV.