Međunarodni žiri natjecanja Autobest – neovisne organizacije stvorene 2001. godine – proglasio je model Fiat Tipo automobilom godine i dodijelio mu nagradu „Autobest 2016”. Ovaj uspjeh pokazuje da je ovaj model funkcionalan automobil s izvrsnim omjerom cijene i kvalitete, što je ključan koncept u obitelji vozila Fiat. Automobil sadrži ono što kupci iskonski cijene, jednostavan asortiman opreme i transparentnu prodajnu ponudu.
Žiri sastavljen od 26 automoto novinara iz 26 europskih država, što pokriva 91 % ukupne populacije kontinenta, dodijelio je automobilu 1492 boda za trinaest različitih parametara uključujući dizajn, udobnost, troškove posjedovanja, vozne sposobnosti, cijenu, servisnu mrežu, distribuciju rezervnih dijelova, svestranost i otkupnu vrijednost. Ukratko, automobil mora imati najbolji omjer cijene i kvalitete prema kriterijima većine europskih kupaca da bi pobijedio.
Ove je godine Fiat Tipo bio bolji od ostala četiri finalista: u užem krugu bili su Opel Astra, novi Hyundai Tucson, Honda CRV i Mazda CX-3. Prema žiriju, Fiat Tipo izvrstan je proizvod koji sadrži sve što je potrebno za zadovoljavanje potreba prosječnih europskih kupaca: dizajn, modeli motora, visoka razina kvalitete, udobnost, svestranost i izvrstan omjer cijene i kvalitete.
Pored ovog izvanrednog uspjeha novog modela Tipo, još su, ni više ni manje nego tri modela iz obitelji Fiat osvojila ovu prestižnu nagradu Autobest: prvi je bio Panda (2003.), a drugi Linea (2008.). Ceremonija dodjele nagrada održat će se sljedeće veljače u Milanu. To će biti prva gala večera nakon proširenja žirija i dodavanja novih članova koji predstavljaju Austriju, Belgiju, Francusku, Irsku, Italiju, Nizozemsku, Norvešku, Portugal, Španjolsku, Švedsku i Ujedinjeno Kraljevstvo.
Prodaja je uspješno krenula ovog mjeseca u Italiji – prodano je više od zapanjujućih tisuću primjeraka tijekom prve vikend-akcije distributera. Fiat Tipo na hrvatsko tržište dolazi krajem ožujka, 2016.
Detaljno gledajući, novi je model automobil velikog kapaciteta (520 litara) s kompaktnim ukupnim dimenzijama (duljine 4,54 metara, širine 1,79 metara i visine 1,49 metara). Međuosovinski razmak od 2,64 metra dodatno naglašava njegovu izvanrednu udobnost u unutrašnjosti. Sve je to dodatno uljepšano talijanskim dizajnom, izvana i iznutra, zbog čega je ovaj automobil jedinstven u svom segmentu.
Novi automobil ima pouzdan ovjes za iznimno preciznu vožnju, izvrsno drži cestu i jamči izvrsnu udobnost za putnike: kotači s neovisnim McPherson ovjesom na prednjoj osovini i kotači međusobno povezani torzionom šipkom straga. Dvije su opcije optimizirane za smanjenje težine i doprinose smanjenju potrošnje goriva na automobilu.
U pravom Fiat-stilu, novi je Tipo opremljen s dovoljno pametnih rješenja koja olakšavaju život svim putnicima. Primjerice, tu je iznimno bogata standardna opremam, a u dodatnoj opremi tu su sustav Uconnect TM s 5" dodirnim zaslonom, Bluetooth sustav slobodne ruke, audio streaming, čitač teksta i glasovno prepoznavanje, AUX i USB ulazi s ugrađenom funkcijom za iPod, komande na kolu upravljača i, na zahtjev, stražnja parkirna kamera i novi sustav za navigaciju TomTom 3D Touch.
Ime automobila – Tipo – utisnuto na pločicu poznat je naziv kojeg je tvrtka Fiat koristila već više puta tijekom svoje tisućljetne povijesti. Jedan od modela koji je nosio ovo slavno ime bio je automobil proizveden u gotovo dva milijuna primjeraka od 1988. do 1995. i koji je proglašen automobilom godine 1989. također zbog svoje svestranosti, prostrane unutrašnjosti i kompaktnih vanjskih dimenzija. Iste pobjedničke značajke ima i novi Tipo, praktičan i funkcionalan model koji u duhu tradicije marke Fiat jamči najbolji omjer cijene i kvalitete, što je iskonska vrijednost svakog industrijskog proizvoda.
Novi Fiat Tipo dizajniran je u Italiji, u centru Centro Stile Fiat, razvijen u Turskoj u suradnji s tvrtkom Tofaş R&D, jednim od najvećih FCA centara za istraživanje i razvoj, te proizveden u tvornici Tofaş u Bursi – jednoj od najboljih automobilskih tvornica na svijetu koja posjeduje zlatnu medalju za proizvodnju svjetske klase.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook