Ford Coupe iz 1932. postao je simbol jednog od najvećih krikova mode u Americi u razdoblju nakon 2. svjetskog rata. 'Hot Rod' kultura i općenito kultura 'cruisinga' (vožnje radi druženja čime su mladi Amerikanci objavljivali da su dobili vozačku dozvolu, sam simbol slobode) posebno je postala popularna nakon povratka vojnika iz rata koji su se kući vratili punih džepova i s velikim tehničkim znanjem.
Pročitajte i ovo
Savjeti stručnjaka
Stigle vrućine, evo kako pripremiti automobil da se lakše bori s njima
Održana 4. velika utrka ubrzanja – tko je ovaj put najbrži?
Međutim, za današnje fanove najveći je problem što ih je vrlo malo ostalo. Osim što ih je u startu malo proizvedeno, gotovo je nemoguće naći relativno očuvani primjerak koji je preživio do 21. stoljeća. I tu postoji lijek a on dolazi u obliku reprodukcija.
''S karoserijom za Ford 5-Window Coupe iz 1932. možete doslovce izraditi novi hot rod automobil koji izgleda poput originala a gotovo da i jest original obzirom da se velika većina restauracijskih dijelova može naručiti izravno iz našeg kataloga čime više nema potrebe za obilaženje starih garaža i otpadnih dvorišta,'' kaže Dennis Mondrach, voditelj odjela za licenciranje restauracijskih dijelova u Ford Component Sales programu. ''Karoserija za coupe pridružiti će se našem sve većem popisu licenciranih čeličnih karoserija koji uključuje karoserije i za Mustang modele iz 1965. do 1970. te Ford Coupea iz 1940.,'' dodaje Mondrach.
Fordov program za izradu restauracijskih dijelova iznjedrio je više od 9.000 licenciranih dijelova za Fordova vozila svih modelskih godina, od Modela T do modela iz 2007. godine.
U kolikoj god mjeri je to moguće, Ford koristi izvorne alate za izradu reprodukcijskih dijelova. Ako izvorni alati i materijali nisu više dostupni, Fordovi inženjeri će dizajnirati nove prema izvornim specifikacijama.
Karoserija za Ford (5-Window) Coupe iz 1932. premijerno je predstavljena na SEMA sajmu u Las Vegasu u studenom 2013. a izrađena je od novih metala, zavarena i sklopljena s najmodernijim tehnikama i materijalima da bi se omogućila postojanost dijelova tijekom vremena i uslijed raznih opterećenja. Karoserija je također premazana i posebnim lakom za zaštitu od hrđe.
Svaka komponenta koju proizvede United Pacific Industrijes, službeni dobavljač dijelova za Ford, proizveden je prema standardima Ford Motor Company-a. Proces licenciranja vrlo je strog što garantira da svaki dio koji nosi službenu oznaku tvrtke odgovara standardima kvalitete i stupnju autentičnosti kakve zahtijevaju ljubitelji starih Fordovih automobila.
Svaki odobreni dio dobiva plavo-bijelu naljepnicu i Fordov logo što znači da se radi o službeno licenciranom restauracijskom dijelu čime se garantira i da će dijelovi savršeno odgovarati automobilu i olakšati ugradnju te da će raditi i izgledati gotovo isto kao i izvorni dijelovi.
Osim karoserija, Ford Component Sales nudi i druge licencirane zamjenske dijelove poput branika, hladnjaka, oznaka i svega ostalog potrebnog za restauraciju Fordovih vozila. Fordov program izrade restauracijskih dijelova pomogao je mnogim ljubiteljima oldtimera da lako nabave zamjenski dio bez da više moraju trošiti vrijeme na obilaženje otpadnih dvorišta i surfanje internetom u potrazi za rijetkim, starim ili restauriranim dijelovima. Svatko tko ima automobil s pristojnom šasijom od sada može na nju ugraditi posve novu karoseriju koja izgleda jednako autentično kao i original te dobiti pravi osjećaj vožnje automobila iz razdoblja 'hot rod' kulture iz 50-ih godina prošlog stoljeća.
Precizno izrađeni reprodukcijski dijelovi olakšavaju proces restauracije i utječu na performanse završnog proizvoda. Fordov program licenciranja restauracijskih dijelova Amerikanci su prepoznali kao izvrstan projekt a članovi klubova Mustang Club of America i Thunderbird Club of America među najčešćim su klijentima obzirom da napokon imaju priliku nabaviti komponente koje su identične izvornim Fordovim dijelovima.
Ovo je definitivno dobar potez Forda jer je restauriranje nešto što je uvijek u modi. Isto tako, netko bi trebao pokrenuti proizvodnju originalnih dijelova i za Lade, Warburge i ostale 'starce' što bi sigurno rezultiralo većim brojem restauriranih i obnovljenih vozila prošlog stoljeća.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.