U kombinaciji je bilo i ime Crossman, koje se nama čini boljim rješenjem, no na kraju je ipak pobijedio 'Seljak', to jest Countryman. Svakako zanimljivo ime za brend koji se od svojeg uskrsnuća, 2001. godine, profilirao u marku koju ponajprije obožavaju trendseteri, ljudi sa stilom, kojima je izgled automobila vrlo važan i koji su za taj izgled, odnosno imidž koji pruža, spremni platiti.
Pročitajte i ovo
SVEČANO OTVORENJE POSLOVNICE TOMIĆ & CO. U ZADRU
U Zadru službeno otvoren sedmi BMW i MINI prodajno-servisni centar u Hrvatskoj
AMBICIOZNI, DRUŠTVENI ILI SMIRENI?
Otkrijte što boje u domu govore o vama
Logično je bilo očekivati nove modele, pa je nakon klasičnog Minija ubrzo stigao i kabriolet, potom i karavan, a sada je došlo vrijeme i za prvi Mini SUV. Zanimljivo, dok su na auto salonu u Detroitu posjetitelji gledali studiju Beachcomber, kao najavu upravo ovog modela, isti se, u svom finalnom izdanju, pojavio na internetu.
Hakeri se domogli strogo čuvanih fotografija
Naime, službeno je razotkrivanje bilo predviđeno za 7. veljače, no navodno su se hakeri domogli pojedinih, strogo čuvanih fotografija, zbog čega je BMW požurio s predstavljanjem. Navodno, jer je ovakva praksa sve učestalija, pa nas ne bi čudilo kako takozvane hakerske provale serviraju upravo same kompanije, ne bi li napumpale interes oko dolaska novog proizvoda. Bilo kako bilo, pred nama je prvi Minijev terenac, dugačak svega 410 centimetara. OK, terenac definitivno nije, a i puno bolje mu pristaje dodatak SUV.
Za razliku od prethodnih Minija, za koje se baš i ne može reći kako osim trendseterske uloge imaju i određenu praktičnu, izuzev možda Clubmana, novi Countryman cilja upravo na kupce koji traže i praktičnost. Dakle, za prevesti skije, bicikl, dasku za bordanje ili se bezbrižno, bez straha, uputiti do skrivene plaže. Dapače, s opcionalnim 'All 4' pogonom na sve kotače, Seljak, pardon Countryman, će savladati i ozbiljniji off-road teren. Uz to, ovo je i prvi Mini u koji će bez problema i negodovanja ući i putnici na stražnju klupu, jer su sva vrata klasičnih dimenzija. Na stražnjoj je klupi mjesto za dva sjedala, dok će se treće nuditi kao opcija.
Ne treba zanemariti niti prtljažnik. Riječ je o 350 litara, odnosno 1.170 s oborenim sjedalima. Za usporedbu, karavan Clubman raspolaže s 260, odnosno 930 litara. Na početku tržišne komercijalizacije, koja je zakazana za jesen, Countryman će se nudit s tri benzinska i dva dizelska motora. Od 90 konja u modelu 'One D' do 184 u 'Cooper S-u'. Logično, još nemamo informacije o cijenama, no u Njemačkoj bi trebale startati od 20.000 eura.
Možda ste se zapitali zašto niti jednu riječ nismo posvetili dizajnu, no tu smo vrlo subjektivni ali, može se reći, i sasvim objektivni. Naime, kao i svaki Mini i ovaj je jednostavno vrhunski dizajniran, i izvana i iznutra, te nam se čini suvišnim trošiti vrijeme na nešto što samo po sebi dovoljno govori. Countryman će biti prvi Mini koji se neće proizvoditi u prebukiranoj britanskoj tvornici u Oxfordu već u pogonima austrijske kompanije Magna Steyr (Magna Štajer) u Grazu. Prvo pojavljivanje pred publikom zakazano je za auto salon u Ženevi, početkom ožujka. Tada ćemo i doznati je li prvi SUV Minijev pogodak ili promašaj. Mi se kladimo na ovo prvo.
Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarenjm terminu programa Nove TV.