Novi, sportski dizajn izvana, spušten ovjes za dinamičnije vozne karakteristike ispod kože i uzbudljiva nova interpretacija poznatog interijera, ovo je potpuno novi MINI Paceman.
Podijelite
Novi model osmišljen je kao coupe verzija Countrymana, a dolaziti će u četiri varijante uključujući MINI Cooper S Paceman modela koji će do stotke ubrzavati za tek 7.5 sekundi. Ovaj sedmi po redu i jednako jedinstven kao i svaki model koji je došao prije njega, tako će se pridružiti modelskoj ponudi ovog trendovskog brenda uz Hatchback, Clubman, Cabriolet, Countryman, Coupe i Roadster modele.
Novi model pršti prepoznatljivom MINI osobnošću a uz poznate dizajnerske elemente koji ga vežu uz ostatak modelske ponude, Paceman s troja vrata izvana nosi jedinstvene karakteristike koje trenutačno upadaju u oči. Izrađen na istoj platformi kao i Countryman, od prednjeg do stražnjeg branika u dužinu mjeri 4.109 mm (kod MINI Cooper S Paceman i Cooper SD Paceman modela ta brojka penje se na 4.115 mm), što znači da je gotovo identičan u dužini svom rođaku Countrymanu.
Modernim i ekspresivnim dizajnom karoserije, Paceman je osmišljen ciljano za novi tip modno osviještenih kupaca. Izražajne horizontalne linije i dinamično oblikovane površine ukazuju na sportske performanse dok relativno jednostavna cjelokupna forma odaju dojam elegancije koji se danas tipično veže uz MINI modele.
Okomita prednja rešetka s šesterokutnom rešetkom hladnjaka i širokim kromiranim okvirom daju Pacemanu doista jedinstven izgled. Coupeovski izdužene bočne linije naglašene su dugačkim vratima dok zatamnjeni stupovi doprinose dojmu lebdećeg krovišta što smo već ranije imali prilike vidjeti na MINI Coupe modelu. Vodoravno postavljeni svjetlosni sklopovi koji dodatno naglašavaju širinu automobila, po prvi put se pojavljuju na jednom MINI modelu za razliku od uobičajenih vertikalnih sklopova. Paceman će ujedno biti i prvi član ove ugledne obitelji koji će nositi nazivlje na stražnjem kraju automobila.
Unutrašnjost automobila posebno je dizajnirana za ovaj model. Jedan karakterističan element jest inovativno stražnje sjedalo koje je stilizirano po principu 'lounge' prostora. Dva pojedinačna sjedala pružaju velikodušan prostor za glavu, ramena i koljena a udobnost i potpora također su na visokoj razini. Naslonjači su ugrađeni u stražnji dio a dvodijelna verzija MINI Centre Rail-a koju smo prvi put vidjeli kod Countrymana u ovom slučaju dolazi kao dio osnovne opreme. Varijanta u punoj dužini nalazi se na popisu dodatne opreme.
Paceman je tako isključivo četverosjed iako ne nauštrb praktičnosti. Stražnja sjedala mogu se spustiti što povećava kapacitet prtljažnika sa 330 litara na maksimalnih 1.080 litara. Pristup je vrlo praktičan i lagan preko vrata prtljažnika koja se otvaraju vrlo visoko.
Prednja sjedala odlikuje povišen položaj sjedenja koji vozaču i suvozaču daje nesmetan pogled u svakom smjeru. Instrumentna ploča uključuje puno poznatih elemenata uključujući i veliki okrugli brzinomjer. Međutim, crni okvir i dekorativni unutarnji prstenovi u sjajno crnoj boji ili kromiranom izgledu nešto su novo za MINI, isto kao i redizajnirani okviri ventilatora zraka. Gumbi za prozore koji su do sada na svakom MINI modelu bili ispod brzinomjera sada su premješteni na vrata.
Prepoznatljive upravljačke sposobnosti svih MINI modela koje su se najčešće uspoređivale s vožnjom go-karta i u slučaju Pacemana ne izostaju. Dapače, dodatno su naglašene opcionalnim prijenosom na sve kotače. Snižen sportski ovjes koji dolazi serijski također će obogatiti vozno iskustvo budućih vlasnika Pacemana iako isti mogu naručiti i standardni ovjes i visinu vozila bez ikakve nadoplate.
Od samog lansiranja na tržište, kupci će moći svoj Paceman odabrati s jednim od četiri 4-cilindričnih motora, dva benzinska i dva dizelska. Svi dolaze upareni s 6-stupanjskim ručnim mjenjačem dok opcionalno postoji mogućnost 6-stupanjskog automatika sa Steptronic funkcijom za ručno upravljanje.
Kupci koji se odluče na benzinske varijante u ponudi imaju 1.6-litreni motor sa 122 KS koji donosi ubrzanje od 0-100 km/h za 10.4 sekunde i potrošnju od 5 l/100km popraćenu emisijama CO2 od 140 g/km. MINI Cooper S Paceman koristi isti motor ali ojačan na 184 KS. S istim ovaj model do stotke ubrzava za 7.5 sekundi uz potrošnju od 5.1 l/100km i emisije CO2 od 143 g/km.
Za one koji ipak više vole dizelske motore, MINI Cooper D Paceman koristi 1.6-litreni motor sa 112 KS potpomognut turbo punjačem koji tako do stotke ubrzava za 10.8 sekundi. Svoje će vlasnike oduševljavati štedljivom potrošnjom od 3.7 l/100km i emisijama CO2 od 115 g/km. Vrhunac ponude dizelskih varijanti predstavlja MINI Cooper SD Paceman koji je dobio 2.0-litreni motor sa 143 KS. Za ubrzanje od 0-100 km/h potrebno mu je 9.2 sekunde uz popratnu potrošnju od 3.8 l/100km i emisije CO2 od 122 g/km.
Svi oni koji vole sigurnost koju pruža pogon na sva četiri kotača tu je MINI ALL4 sustav koji je dostupan sa Cooper D, SD i Cooper S Paceman modelima. Oni koji pak traže samo najbolje i najviše od performansi i imidža MINI vozila, u planu je i John Cooper Works Paceman izvedba.
Pod karoserijom novog Paceman modela krije se sofisticirana tehnologija izrade šasija s MacPherson oprugama i kovanim poprečnim šipkama na prednjoj osovini i sa multi-link ovjesom na stražnjoj osovini te električnim servo upravljanjem sa Servotronic funkcijom. Spomenuto zajedno pruža stabilan i siguran ali istovremeno dinamičan osjećaj vožnje. Za više zabave dovoljno je pritisnuti sport gumb koji dolazi uz nadoplatu na početnom modelu a isti uglađuje odaziv motora i rad servo upravljača.
Među pomoćnim sustavima nalazi se i DSC (Dynamic Stability Control) koji dolazi serijski uz sve modele te DTC (Dynamic Traction Control) i EDLC (Electronic Differential Lock Control) koji dolazi uz MINI Cooper S Paceman, Cooper SD Paceman i Cooper D Paceman ALL4. Laki 16- i 17-inčni alu-naplatci dolaze serijski dok se na popisu dodatne opreme nalaze i 18- i 19-inčne varijante.
Najnovija tehnologija izrade pogonskih sklopova i ovjesa kod Pacemana dolazi popraćena MINI-jevim izuzetno kvalitetnim MINIMALISM eko-sustavima koji dolaze serijski. Isti uključuju Auto Start/Stop, Shift Point Display koji prikazuje optimalan trenutak za prijenos u viši stupanj kod ručnih mjenjača te sustav regenerativnog kočenja kao i razne pomoćne sustave koje se uključuje po želji a isti također pozitivno utječu na smanjenje potrošnje goriva i emisija štetnih plinova.
Visoka razina zaštite vozača i putnika osigurana je putem velikog broja sigurnosnih elemenata poput prednjih i bočnih zračnih jastuka, bočnih zračnih zavjesa na prednjim i stražnjim sjedalima. Tu je i ISOFIX za dječje sjedalice na stražnjim sjedalima i upozorenje za nizak pritisak zraka u gumama.
Na popisu standardne opreme također se nalazi i klima, električni retrovizori i sportska sjedala za vozača i suvozača. Popis dodatne opreme će pak uključivati Xenon podesiva svjetla, Park Distance Control, električki upravljan panoramski krov i MINI navigacijski sustav. Napredne infotainment funkcije dostupne su putem MINI Connected sustava.
U ponudi će biti osam boja karoserije uključujući i novu Brilliant Copper i Blazing Red. Starlight Blue boja potpuno je nova u ponudi i jedinstvena za novi Paceman. Kao i uvijek, tu je cijeli dijapazon MINI-jevih personalizacijskih opcija kao što su npr. trake na karoseriji, varijante presvlaka, tip materijala za površine u unutrašnjosti vozila i slično.
Za kraj, definitivno možemo reći da je nama MINI Cooper S Paceman trenutno najbolji model u ponudi ovog proizvođača. Uživajte u velikoj galeriji fotografija koju smo pripremili za vas.