Modelska ponuda MINI automobila svakom je godinom sve veća i raznovrsnija. Isto se može reći i za performansne iteracije pod oznakom John Cooper Works ili JCW. Ove godine ovaj poznati britanski brend pod palicom BMW-a po prvi će puta ponuditi performansni model u kombinaciji s pogonom na sva četiri kotača.
Pročitajte i ovo
Volvo Sport P1900
Što kažete na ovaj prekrasan kabriolet iz 1956. godine?
Renault oduševio novim Espaceom
MINI Countryman JCW standardno će dolaziti s pogonom na sva četiri kotača koji proizvođač naziva ALL4, a za pogon je zaslužan novo-razvijen 4-cilindrični turbo motor s 211 KS. Ova nova kombinacija garantira neviđenu zabavu u vožnji u svim uvjetima i na svim tipovima površina. John Cooper Works Countryman također je i prvi JCW model koji će se moći naručiti sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem kao zamjena za standardni ručni mjenjač s istim brojem stupnjeva prijenosa.
Pogonski sklop i šasija proizvod su tima stručnjaka koji imaju bogato iskustvo u automobilističkom sportu i koji su ugradili svo svoje znanje u prvi MINI s petera vrata i četiri do pet sjedala. MINI će tako ovim novim JCW modelom svoj performansni odjel predstaviti u novom segmentu s obilježjima poput vrlo dobre upravljivosti i sportskog izgleda po kojima je i inače poznat.
Poboljšani 1.6-litreni 4-cilindrični turbo motor biti će još više iskoristiv na račun proizvođačevog ALL4 pogona na sva četiri kotača. Poseban ovjes iz radionice JCW-a brine da svaka promjena smjera kretanja bude protkana izuzetnom agilnošću i upravljivošću.
Gore spomenuti agregat koji je zaslužan za pogon MINI Countryman JCW-a dostavlja maksimalnih 211 KS pri 6.000 o/min dok je maksimalan okretni moment od 280 Nm dostupan u rasponu od 2.000 do 5.600 o/min. Overboost funkcija podiže tu brojku na 300 Nm dostupnih između 2.100 i 5.200 o/min.
S lansiranjem MINI Countryman JCW modela, britanski brend pod palicom BMW-a predstaviti će i novi pogonski sklop, kombinaciju s opcionalnim 6-stupanjskim automatskim mjenjačem kao alternativu za standardni 6-stupanjski ručni mjenjač. Oba mjenjača prošla su detaljne dorade kao i spojka kod ručnog mjenjača obzirom na veću izlaznu snagu motora te da bi se osigurale ništa manje nego izvanredne performanse i učinkovitost. S ručnim mjenjačem najnoviji JCW model tako do stotke ubrzava za 7.1 sekundu dok je kod automatika za isto ubrzanje potrebno tek nešto više, točnije 7.5 sekundi uz maksimalnu brzinu od 204 km/h.
Sportski ispušni sustav čije nakošene ispušne cijevi ukrašavaju stražnji kraj automobila dodatno naglašava poznati John Cooper Works genski kod pružajući izvrsnu i jedinstvenu zvučnu kulisu kakvu zaslužuje na račun svog performansnog potencijala.
Specifičan stil već šestog po redu JCW modela u ponudi MINI-ja također je prepoznatljiv i po dizajnu automobila koji će dolaziti u ekskluzivnoj ponudi boja karoserije, nekoliko tipova alu naplataka i presvlaka za interijer vozila. MINI Countryman JCW standardno dolazi opremljen aerodinamičkim paketom, 18-inčnim ultra-lakim alu naplatcima, sportskim ispušnim sustavom s kromiranim ispušnim cijevima i bočnim pragovima koji nose John Cooper Works logo. Kao vizualni dodatak za još veći estetski dojam, kupci mogu odabrati posebnu crvenu boju 'Chili Red' za krovište i kućište retrovizora za veći kontrast. Chili Red u tom bi slučaju bila primijenjena i u unutrašnjosti vozila kao npr. na sportskim sjedalima čime je dodatno naglašen sportski ambijent koji krasi i druge JCW modele.
Novi ALL4 pogon na sva četiri kotača koristi elektromagnetski središnji diferencijal koji neprimjetno vrši raspodjelu snage između prednje i stražnje osovine. Time se snaga motora uvijek optimalno može iskoristiti. U normalnim uvjetima vožnje, MINI-jev pametan ALL4 sustav usmjerava svu snagu motora na prednje kotače, dok se do 50 % snage može automatski slati na stražnje kotače kada uvjeti to zahtijevaju. Na taj način postignuta je razina upravljanja po kojoj je MINI i inače poznat te je osigurana maksimalna stabilnost uz dinamične vozne karakteristike neovisno o vremenskim i cestovnim uvjetima.
Što se tiče šasije, ovdje valja spomenuti MacPherson ovjes na prednjoj osovini, električni servo upravljač i visoko-performansni kočioni sustav posebno projektiran za ovaj model u skladu sa sportskim karakterom novog Countryman JCW-a. Standardni sportski ovjes uključuje posebno tvrdo podešene opruge i amortizere, ojačane anti-roll rešetke i 10mm niži odmak od tla. Standardno ugrađen DSC (Dynamic Stability Control) sa sobom donosi i DTC (Dynamic Traction Control) sustav. Pritiskom Sport gumba koji je također dio standardne opreme, odaziv motora se mijenja a Countryman JCW postaje još glasnija, bijesna ulična zvijer.
Unutrašnjost najnovije JCW iteracije također dolazi s nekoliko sportskih detalja kao što su standardna sportska sjedala presvučena u crnu (Diagonal Track Carbon Black) tkaninu s kontrastnim crvenim prošivima posebno dizajniranu za ovaj model, dok se na popisu dodatne opreme nalaze elementi poput kožnih presvlaka za sjedala koje dolaze u Carbon Black / Championship Red boji. Trake u sjajno crnoj izvedbi, poznatoj kao Piano Black, krase unutrašnje strane vrata, središnji greben i komandnu ploču koje se opcionalno mogu naručiti u JCW crvenoj boji, Chili Red. Dodatak tomu je i sportski upravljač s kontrastnim crvenim prošivima i JCW logom, zatamnjenim mjernim instrumentima za brzinu i broj okretaja, te ručica mjenjača sa oznakama stupnjeva prijenosa u crvenoj boji. Kontrastni crveni prošivi krase i područje oko ručice mjenjača te tepihe koji dodatno naglašavaju sportski karakter novog Countryman JCW-a.