Kada se radi o Lexus automobilima, F znači 'performance', baš poput Lexusovog superautomobila LFA, ili recimo modela IS-F, te od sada 'F Sport'. Tako je Lexus GS limuzina dobila injekciju čistog adrenalina s novim F Sport paketom.
Pročitajte i ovo
Otkud je došao?
Misteriozni objekt iznenadio i policiju: "Vidimo puno čudnih stvari, ali pogledajte ovo!"
CES 2011
Audi pokazao dorađeni eTron Spyder
Kao i kod standardnog GS 350 modela i verzija s F-SPORT paketom pod poklopcem motora imati će tehnološki napredni 3.5-litreni V6 agregat s ukupno 306 KS pri 6.400 okretaja u minuti te 376 Nm okretnog momenta.
Spomenuti agregat lansira automobil od 0-100 km/h u 5.9 sekundi. Za ubrzanje od 50 do 80 km/h potrebno je samo 3 sekunde, a poboljšane zvučne karakteristike motora dodatno nadopunjavaju odvažniju, dinamičniju osobnost nove generacije GS 350 modela. 6-stupanjski sekvencijalni automatski mjenjač sa polugama na upravljaču i funkcijama za sportsku vožnju dolazi kao dio standardne opreme.
Sam sustav prijenosa sadrži mnoge karakteristike preuzete s Lexus IS F visoko-performansne limuzine poput bržih promjena brzina i četiri načina rada koji se odabiru putem Lexus Drive Mode selektora. Pored 'Normal' načina rada, tu su dakle i ECO, Sport S i Sport S + načini rada.
Maksimalna aerodinamička učinkovitost i nizak otpor zraka bile su glavne stavke prilikom dizajniranja nove generacije GS 350 modela. Poput modela IS linije i CT 200h, ovaj F Sport paket izdvaja novi GS 350 od ostatka GS linije vozila prepoznatljivim detaljima kao što su sportski prednji odbojnik, stražnji spojler, jedinstvena F Sport prednja rešetka i F Sport oznake.
Kao što je to inače slučaj s Lexusovim vozilima, iza svakog estetskog detalja leži tehnička funkcionalnost. Agresivniji prednji kraj s prepoznatljivom rešetkom trapezoidnog oblika projektiran je za optimalan protok zraka, dok duboko usađeni prednji svjetlosni sklopovi i LED dnevna svjetla u obliku slova L dodatno naglašavaju dinamičan karakter vozila. Izgledom stražnjeg kraja također je 'kumovao' optimalan protok zraka preko i oko automobila.
Kao odgovor na agresivniji vanjski izgled vozila, GS 350 F Sport u unutrašnjosti donosi ekskluzivne dizajnerske detalje poput perforirane kože, aluminijskih papučica, F Sport oznake na upravljaču, zatim sportsko sjedalo s mogućnošću podešavanja u 16 smjerova s dodatnom potporom za bokove i leđa, a na popisu opreme biti će i posebne 'Cabernet Red' tamno crvene kožne presvlake.
Tu su i svi oni moderni i tehnološki napredni sustavi kao i u standardnom GS 350 modelu nove generacije poput automatskog klima uređaja za uštedu energije te najnovijeg multimedijalnog sustava s DVD-om, MP3 čitaćem, SMS text-to-speech funkcijom, a dojam zaokružuje ambijentalno osvjetljenje diljem putničkog prostora.
U sklopu dodatne opreme moguće je naručiti i elektronički kontroliran sustav pogona na sva četiri kotača koji dodatno poboljšava prianjivost na površinu u raznim voznim uvjetima. Spomenuti sustav može mijenjati raspodjelu okretnog momenta na prednju i stražnju osovinu od 50/50 do čak 30/70 ovisno o voznim uvjetima što omogućava fantastičnu upravljivost.
Za još dinamičnije vozno iskustvo GS 350 F Sport izrađen je na potpuno novoj platformi s širim tragom kotača i čvršćom strukturom, mjenjačem s bržim promjenama brzina, prepoznatljivim zvukom motora i ispušnog sustava, te ergonomskim sjedalima, a da niti ne spominjemo nove aerodinamičke dodatke.
Nova platforma projektirana je na način da omogući veću tvrdoću. Lexusovi inženjeri isto su postigli laserskim zavarivanjem na vrlo specifičnim mjestima na šasiji. Trag kotača koji je širi za gotovo 5 cm u kombinaciji s dorađenim ovjesom omogućava bolju upravljivost i agilnost u vožnji kroz zavoje.
Aluminijska prednja i stražnja ramena doprinijela su smanjenju mase vozila što je posljedično također pozitivno utjecalo na agilnost, udobnost u vožnji, upravljivost i precizan odaziv upravljača. Sve u svemu, novi ovjes je lakši i čvršći što omogućava da trenutačno reagira na vozačeve komande te nudi tihu i udobnu vožnju. Masa automobila sa zadnjim pogonom iznosi 1.688 kg a sa pogonom na sve kotače 1.768 kg.
Kupci novog GS 350 F-Sport modela moći će se odlučiti i na novo-razvijen Lexus Dynamic Handling (LDH) sustav s Dynamic Rear Steering (DRS) sustavom koji se nalaze na popisu dodatne opreme. Ova tehnološki napredna platforma prvi puta u Lexus vozilu nudi integraciju DRS sustava, servo-upravljanja te sustava varijabilnog prijenosnog omjera (Variable Gear Ration Steering). Prateći brzinu vozila, smjer kretanja i vozačeve komande, sustav izračunava optimalan kut skretanja za sva četiri kotača. Spomenuti sustav tako neovisno upravlja kutom skretanja prednjih i stražnjih kotača što omogućava bolju kontrolu nad vozilom ali i sveopću agilnost u vožnji kroz zavoje.
Najnovija generacija Lexusovog jedinstvenog sustava zvanog 'Vehicle Dynamics Integrated Management System' koji koordinira rad sustava kao što su LDH (Lexus Dynamic Handling), zatim Anti-Lock kočioni sustav, Traction Control; Vehicle Stability Control te podesivi varijabilni ovjes. LDH sustav automatski podešava postavke ovjesa i aktivne sigurnosne sustave kako bi najbolje odgovarali uvjetima na cesti, brzini kojom se vozilo kreće te stilu vožnje, što vozačima nudi veće samopouzdanje i sigurnost da u potpunosti iskoriste performansni potencijal GS limuzine opremljene ovim F Sport paketom.
GS 350 F Sport s pogonom na stražnje kotače (RWD) biti će ekskluzivno opremljen 19-inčnim naplatcima s 235/40/19 gumama sprijeda te 265/35/19 gumama straga, što su ujedno najšire stražnje gume na bilo kojoj Lexusovoj limuzini ikada. Veća širina kotača doprinosi sportskom izgledu automobila ali i boljoj trakciji. Modeli s pogonom na sva četiri kotača (AWD) biti će opremljeni 'all-season' gumama dimenzija 235/40/19 sprijeda i straga.
Kao i kod standardnog GS 350 modela, i model opremljen F Sport paketom dolaziti će opremljen s 10 zračnih jastuka, uključujući jastuke za područje koljena za vozača i suvozača. Na stražnjim sjedalima putnike štite bočni zračni jastuci ugrađeni u sjedala a svi putnici zaštićeni su bočnim zračnim zavjesama. U standardnu opremu također ulaze i Whiplash Injury Lessening prednja sjedala koja su dizajnirana na način da ograničavaju trzaj glave u slučaju sudara, te tako smanjuju ozbiljnost ozljede vrata i kralješnice kod udarca kod frontalnih sudara. Sigurnosni pojasevi sa funkcijom ograničavanja sile zatezanja dodatno štite putnike od ozljeda te također ulaze u osnovni paket opreme.
Drugim riječima, GS 350 F Sport opremljen je cijelim dijapazonom pasivnih i aktivnih sigurnosnih sustava kao i standardni GS 350 model čime se kako vozač tako i putnici mogu osjećati maksimalno sigurno u svim voznim uvjetima i situacijama. Nama automobil izgleda super te se nadamo da će Lexus ponuditi i GS-F model sa V8 motorom. U galeriji fotografija možete vidjeti i neke druge modele Lexusa (tuning prerade) koji će se pojaviti u Las Vegasu!