Stephan Winkelmann, predsjednik i izvršni direktor tvrtke Automobili Lamborghini S.p.A., odabrao je službenu večer Volkswagen Grupe u Frankfurtu za predstavljanje svog najekstremnijeg Gallarda ikada, a radi se naime o Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale modelu.
Pročitajte i ovo
Rimac u Frankfurtu predstavio fenomenalni Concept One
Ford Fiesta ST koncept
Ovim modelom Automobili Lamborghini želi prenijeti uzbuđenje iz automobilističkog sporta ravno na ulicu. Ovaj novi i zaista ekstremni model, vrhunac ponude iz Gallardo linije, temelji se na vrlo uspješnom trkaćem automobilu koji sudjeluje u Lamborghini Blancpain Super Trofeo natjecanju, a proizvodit će se u limitiranoj seriji od 150 primjeraka.
Lamborghini Blancpain Super Trofeo natjecanje okuplja profesionalne trkaće i gospodu na jednom mjestu gdje isti mogu iskušati svoje sposobnosti na nekim od najzahtjevnijih trkaćih staza u Europi poput Monze, Silverstonea i Hockenheima. Trkaće i cestovne verzije ovog super-automobila dijele mnogo toga zajedničkog.
Te su sličnosti još očiglednije kod novog Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale modela koji je opremljen istim stražnjim spojlerom kao i trkaće varijante popularnog sportaša. Ovaj masivni stražnji spojler može se ručno podešavati prema tipu staze i uvjetima na stazi za optimalnu trakciju, posebno u uskim i brzim zavojima. Aerodinamičko opterećenje čak je tri puta veće nego kod Gallardo LP 560-4 modela.
Još jedan element koji je preuzet izravno iz trkaće verzije jest uklonjivi poklopac motora s 'quick-release' sustavom. I spojler i poklopac motora izrađeni su od kompozita karbonskih vlakana kao i niz drugih komponenti na Super Trofeo Stradale modelu. U kombinaciji s aluminijem, karbonska vlakna glavni su razlog za izuzetno laku konstrukciju najnovijeg top modela u Gallardo liniji.
Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale može se pohvaliti ukupnom masom od tek 1.340 kg čime je potukao ionako mršavi Gallardo LP 560-4 za čak 70 kilograma. Ovako istesana linija omogućava Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale modelu fantastični omjer mase i snage od 2.35 kg po KS što garantira fenomenalne performanse. Od nule do stotke potrebno mu je tek 3,4 sekunde a 200 km/h postiže samo 10,4 sekundi kasnije. Kazaljka brzinomjera konačno se zaustavlja na 320 km/h.
Talijanski proizvođač također je jako ponosan na odabir ove crvene boje za novi specijalni model. Tvornički zvana 'Rosso Mars', ova crvena boja je njihov način da odaju počast talijanskoj trkaćoj tradiciji i ukažu na posebnu povezanost ultimativnih trkaćih performansi i Lamborghinijeve čvrste nacionalne pripadnosti ili drugim riječima njihovog talijanskog duha.
Crvena boja talijanskih trkaćih automobila korijene vuče iz početka prošlog stoljeća, kada su se države iz kojih natjecatelji dolaze prepoznavale po boji automobila. Tamnozelena boja predstavljala je Veliku Britaniju, plava Francusku, bijela i kasnije srebrna Njemačku, a bijela s plavim prugama SAD, dok je crvena bila boja svih trkaćih automobila koji su dolazili iz Italije.
Vanjski izgled automobila uvelike karakterizira kontrast crvene i crne boje s dijelovima od karbonskih vlakana koji ukazuju na tehnološki visoki stupanj izrade i sportske reference. Eksterijer novog Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale modela savršeno naglašava mat crna boja kojom je prekriven stražnji spojler, poklopac motora i prednji usisnici zraka što stvara ugodan kontrast sa 'Rosso Mars' bojom karoserije i razbija monotoniju.
Kovani kotači obojani su u crnu boju visokog sjaja, koja se može primijeniti i na krovište ako kupac tako poželi. Stražnji difuzor i kućišta retrovizora izrađeni su od karbonskih vlakana i izbrušeni do visokog sjaja, dok su kočiona kliješta naglašena crvenom bojom. Taj detalj savršeno se uklapa u crvenu boju karoserije i trkaću temu novog superautomobila. Lamborghini će osim povijesne crvene boje ovo specijalno izdanje Gallarda ponuditi i u 'Grigio Telesto' sivoj boji i 'Bianco Monocerus' bijeloj pri čemu će se krov moći naručiti u crnoj boji visokog sjaja za što je potrebna određena nadoplata.
Unutrašnjost automobila savršena je kombinacija sportskog minimalizma a crna i crvena boja protežu se cijelim putničkim prostorom. Najraširenije korišten materijal je Alcanatara, naravno u 'Rosso Mars' crvenoj boji, na donjoj strani komandne ploče, na središnjem djelu sjedala i naslonjača, a ne fali ni elemenata od karbona.
Crna Alcantara s kontrastnim crvenim prošivima prekriva druge dijelove putničkog prostora dok je upravljač presvučen u crnu brušenu kožu također s crvenim prošivima. Unutarnji dijelovi vrata, monocoque trkaća sjedala i pokrov središnjeg grebena izrađeni su od karbona, a Lamborghini je u izradi dijelova od karbona gotovo najbolji na svijetu. Diskretan sportski dojam ostavljaju kromirani metalni detalji.
Na zahtjev kupaca, interijer se može opremiti elementima od karbonskih vlakana poput okvira ručne kočnice, središnjeg grebena, donjeg dijela upravljača, ukrasnih okvira oko glavnih i sekundarnih instrumenata, ručica vrata, i ručice za otvaranje pretinca za rukavice.
Poput Super Trofeo natjecateljske verzije, novi Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale temelji se na tehničkom pristupu Gallardo Superleggere. Moćna V10 jedinica dostavlja 570 KS ili 419 kW, dostupnih pri 8.000 okretaja u minuti.
Maksimalni okretni moment jednako je impresivan – 540 Nm, dostupnih pri 6.500 o/min. Jedinstven redoslijed paljenja spomenutog V10 motora zaslužan je za nevjerojatan zvuk koji možete čuti u profesionalnim utrkama automobila.
Kao i kod trkaće verzije, ovaj moćni agregat u novom Super Trofeo specijalnom izdanju dolazi uparen s temeljito isprobanim i dokazanim robotiziranim 'e-gear' 6-stupanjskim polu-automatskim mjenjačem a brzine se mijenjaju preko poluga na upravljaču što ulazi u standardnu opremu. Ovaj elektronički kontroliran sustav prolazi kroz šest brzina koliko je na raspolaganju takvom lakoćom i brzinom da niti jedno ljudsko biće ne bi moglo bolje.
Za maksimalno ubrzanje s mrtve točke, prijenos se može podesiti na tzv. Thrust Mode – program protiv proklizavanja koji omogućava najbolje performanse tako da maksimalno umanjuje proklizavanje kotača pri početnom ubrzanju do oko 5.000 o/min.
Novi limitirani Gallardo također je vrlo stabilan i vrlo siguran. Ovjes automobila također dolazi ravno iz automobilističkog sporta. Još jedan fantastični element su ultra-lagani 19-inčni kotači koji donose uštedu od oko 13 kg. Lagani ali vrlo čvrsti ležajevi i zakovice izrađeni su od titanija a kotači su obučeni u visoko-performansne Pirelli P Zero Corsa gume.
Iza tih masivnih kotača nalaze se kočnice koje su projektirane za nenadmašnu zaustavnu snagu. Njihov rad kontrolira ESP sustav koji je dio standardne opreme. Prednja osovina opremljena je s aluminijskim kočionim kliještima sa 8 klipova na svakoj strani, dok kočiona kliješta na stražnjoj osovini imaju po 4 klipa svaka.
Ventilirani diskovi sprijeda imaju promjer od 365 mm dok stražnji diskovi imaju promjer od 356 mm. Prema željama kupaca, Lamborghini može ugraditi i kočioni sustav od karbona i keramike. Karbon-keramički diskovi imaju promjer od 380 mm sprijeda i 356 mm straga.
Na popisu dodatne opreme također se nalazi i unutarnji zaštitni kavez, sigurnosni pojasevi u 4 točke i aparat za gašenje požara. Oni koji su orijentirani na komfor mogu opremiti svoj limitirani Super Trofeo Stradale sa satelitskom navigacijom, Bluetoothom za mobitele i sustavom protiv krađe te sustavom za podizanje prednje osovine (što je vrlo korisna stvar obzirom na generalno stanje prometnica).
Pogledajte sve fotografije i uživajte u novoj ljepotici iz Lamborghinija.