Volvo XC60 Plug-in Hybrid Concept je kombinacija električnog automobila, visoko-učinkovitog hibrida i moćnog visoko-performansnog automobila, sve u jednome. Pritiskom gumba vozač odlučuje kako će iskoristiti dostupnu snagu koja dolazi iz kombiniranog rada visoko-performansnog benzinskog agregata i elektromotora.
''Tehnologija na kojoj se temelji XC60 Plug-in Hybrid Concept inovativna je i jedinstvena, omogućava vam da doista utječete na očuvanje okoliša bez da se morate odricati uobičajenih i priželjkivanih karakteristika luksuznih automobila'' kaže Stefan Jacoby, predsjednik i izvršni direktor Volvoa. Jacoby također naglašava da niti jedan drugi proizvođač automobila nije uspio ponuditi tako nisku potrošnju i autonomiju električnog motora u ovakvom tipu prostranog i performansnog automobila s čak 350 KS na raspolaganju.
Pročitajte i ovo
Savjeti stručnjaka
Stigle vrućine, evo kako pripremiti automobil da se lakše bori s njima
Volvo V60 Plug-in Hybrid kreće u proizvodnju
Ovaj najnoviji plug-in hibrid specifičan je po tome što nudi vozaču mogućnost da pritiskom jednog od tri gumba na instrumentnoj ploči odabere jedan od ponuđenih načina rada koji sa sobom nosi i svoj specifičan temperament: Pure, Hybrid ili Power.
U PURE načinu rada automobil pogoni isključivo elektromotor onoliko koliko je maksimalno moguće. Operativna autonomija iznosi 45 kilometara pri čemu automobil ne proizvodi niti miligram ispušnih plinova u gradskoj vožnji.
HYBRID način rada je standardno ili tvorničko podešenje koje je uključeno svaki put kada se upali automobil. U ovom načinu rada benzinski motor i elektromotor rade zajedno kako bi omogućili maksimum vozačkog zadovoljstva i minimum negativnih učinaka na okoliš. Prema NEDC-u (New European Driving Cycle) emisije CO2 iznose 53 g/km dok potrošnja goriva iznosi oko 2.3 l/100km. Ukupna autonomija koristeći hibridni pogon iznosi oko 960 km.
U POWER načinu rada tehnologija je optimizirana s ciljem dostavljanja maksimalne moguće snage. Benzinac s 280 KS i 380 Nm radi u kombinaciji s elektromotorom snage 70 KS i 200 Nm maksimalnog okretnog momenta a trenutačno dostupan okretni moment elektromotora jedan je od razloga za vrlo pristojno ubrzanje od nule do stotke za 6.1 sekundu.
Prednje kotače XC60 Plug-in Hybrida pokreće četverocilindrični turbo motor iz nadolazeće obitelji motora VEA (Volvo Environmental Architecture). Spomenuti benzinac dostavlja 280 KS i maksimalan okretni moment od 380 Nm a sva ta snaga prenosi se na kotače putem novo-razvijenog 8-stupanjskog automatika.
Stražnju osovinu XC60 Plug-in Hybrid koncepta pokreće elektromotor koji dostavlja 70 KS. Snagu crpi iz paketa litij-ionskih baterija od 12 kWh smještenih ispod podnice prtljažnika.
Paket baterija puni se preko standardne kućne utičnice a vrijeme punjenja ovisi o jačini struje. Ako se radi o 220V/12A utičnici za punjenje treba 3.5 sata, dok je s 110V/12A utičnicom to vrijeme produljeno na 7.5 sati.
Također je moguće tijekom punjenja baterija ugrijati ili rashladiti putnički prostor automobila kako bi početak vožnje bio što ugodniji te kako bi tijekom same vožnje više energije iz baterija bilo na raspolaganju za pogonjenje automobila.
''Sa XC60 Plug-in Hybrid konceptom želimo pokazati da naši novi četverocilindrični motori nude iste visoke performanse kao i postojeći šestaši. Istovremeno, potrošnja goriva biti će niža od četverocilindričnih motora trenutno dostupnih na tržištu,'' kaže Peter Mertens, viši potpredsjednik odjela za istraživanje i razvoj u Volvu.
Najnoviji konceptni model nosi oznaku ''T8'' što označava kombiniranu snagu od 350 KS koliko zajedno nude visoko-performansni 4-cilindrični benzinski motor i elektromotor. Time ovaj automobil prelazi na teritorij inače rezerviran isključivo za 8-cilindrične motore.
''Došlo je vrijeme da prestanemo brojati tko ima više cilindara,'' kaže Peter Mertens i dodaje: ''četverocilindrični motori su najučinkovitiji način da se brzo smanje emisije CO2 i potrošnja goriva bez pada u očekivanjima kupaca u pogledu vozačkog zadovoljstva i performansi vozila.''
Motor koji se nalazi pod poklopcem XC60 Plug-in Hybrid koncepta nema konvencionalan starter motora ili alternator. Umjesto toga ima integrirani starter motora i generator (ISG). ISG ima i neke dodatne funkcije, naime može dostaviti dodatnih 34 kW (45 KS) tijekom ubrzanja te također puni baterije tijekom kočenja.
Volvo XC60 Plug-in Hybrid Concept biti će predstavljen u posebnoj bijeloj boji karoserije i s 21-inčnim naplatcima koji dodatno naglašavaju mišičavi izgled automobila. U interijeru nalazimo jedinstvene detalje i boje kao što su tamnoplave kožne presvlake i ukrasni detalji od plavo-sivog drveta. Instrumenti su prilagođeni kako bi vozaču pružili sve potrebne informacije o potrošnji benzina i električne energije, stanja baterije, preostalog dometa i slično.
Električni pogon na sva četiri kotača u XC60 Plug-in Hybrid konceptu aktivira se pritiskom AWD (All-Wheel Drive) gumba. Umjesto mehaničkog prijenosa snage kod konvencionalnih pogona na sva četiri kotača, središnja kontrolna jedinica vrši raspodjelu snage između prednjih kotača koje pokreće benzinska jedinica i električki pogonjenih stražnjih kotača.
Ovaj električni sustav pogona na sva četiri kotača dizajniran je na način da omogućuje bolju trakciju prilikom kretanja i tijekom vožnje u skliskim uvjetima, kao naprimjer na snijegu ili u blatu.
Vozač može uključiti i opciju SAVE kojom može sačuvati energiju iz baterija za kasnije kako bi se u odabranom trenutku mogao voziti isključivo na električni pogon kao npr. u gradskim gužvama u središtu grada. Kada se aktivira SAVE funkcija generator puni ili nadopunjava baterije ako je isto potrebno. Cilj je osigurati da baterije imaju dovoljno energije za oko 20 km vožnje koristeći isključivo elektromotor.
Sve u svemu, mišljenja smo da je Volvo trenutno najbolji proizvođač hibridnih automobila na svijetu jer su njihovi automobili kompletni u svim pogledima. Uz ovaj fenomenalni XC60 u ponudi je i nedavno predstavljen V60!