Kao što možete pretpostaviti, ovo nije obično plovilo. Brod se temelji na obliku trimarana – broda s tri trupa koji pružaju optimalnu stabilnost. Ovo nije prvi put da je AUDI uplovio u nautičke vode. Naime, prije par godina pojavio se projekt katamarana inspiriranog R8 modelom kao i nautički inspiriran Q7 Coastline koncept. Novi trimaran nastavlja gdje su oni stali.
Pročitajte i ovo
Deala
Brod je već šest mjeseci nasukan na hrvatskoj obali: "Sramota, kad se raspadne ostat će tamo zauvijek"
Ne dopuštaju mu prilaz
Cijela Europa strahuje da je ovo ruski trojanski konj: "To je plutajuća megabomba"
Hibridni pogon postao je sasvim uobičajena pojava kod automobila – posebice konceptnih automobila – međutim primjena ovakvih pogonskih tehnologija na vodi i dalje je dosta ograničena. Neki veći motorni brodovi znaju imati pomoćne pramčane električne potisnike / propelere (bow thrusters) koji su se pokazali vrlo korisnima kod pristajanja, ali to je uglavnom to. Tu na snagu stupa Audi trimaran.
Novi koncept specifičan je po tome što uklapa dva skutera u samu konstrukciju motornog broda. Arhitektonski gledano, trup broda temelji se na trimaranu (brodu s tri trupa), koji se sastoji od glavnog središnjeg trupa i dva pomoćna trupa sa svake strane broda. U svakom od ta dva pomoćna trupa nalazi se po jedan skuter na električni pogon.
Najočiglednija prednost konstrukcije s više trupova je njen izdužen oblik zbog čega su takva plovila učinkovita, stvaraju manji otpor u vodi i vrlo su stabilna prilikom plovidbe i kada su usidrena.
Za glavni pogon plovila odgovorna su dva V12 TDI turbo-dizelska motora s 500 KS 'po glavi'. U kombinaciji s dvije električne pogonske jedinice koje svaka pružaju dodatnih 100 KS (skuteri), dobivamo ukupno 1.200 KS potiska, što je za brod s ovako vitkim i izduženim oblikom dovoljno za maksimalnu brzinu od 40 čvorova (74 km/h).
Pri malim brzinama, do 8 čvorova, kao npr. pri uplovljavanju u uvale ili pristaništa, cijelo plovilo može se kretati koristeći samo električne motore dvaju skutera bez ikakvih emisija štetnih plinova ili popratne buke. Pri većim brzinama do 30 čvorova kao tijekom plovidbe, dva dizelska agregata rade u kombinaciji s električnim motorima koje koriste za dodatno ubrzanje čime se postiže veća brzina za što je posljedično potrebno manje goriva, a dizelski motori svojim radom pune baterije elektromotora.
Brod je dugačak 15 metara, a zahvaljujući izduženoj konstrukciji glavnog trupa, širok je samo 6,40 metara. Koncept omogućava plovidbu i u vrlo plitkim vodama obzirom da je gaz samo 58 centimetara. Na palubi ima dovoljno mjesta za 12 osoba, dok se ispod palube nalazi dodatni prostor s četiri preklopiva ležaja.
Dizajn plovila slijedi vrijednosti Audi brenda u tome što je moderan, sportski i luksuzan: plovilo je istovremeno sportsko i elegantno bez da izgleda pretjerano agresivno. Dimenzije vanjskog prostora prate elegantne linije jedrenjaka koje naglašavaju mrežaste površine na bočnim trupovima. Skuteri prate isti elegantni i čist vizualni dojam glavnog broda. Srebrni okvir koji spaja bočne trupove s glavnim dijelom naglašava tehničke komponente Audija i podsjeća na aluminijske konstrukcije kakve viđamo u automobilskoj industriji.
Paluba je predviđena kao mjesto za opuštanje i druženje. U suprotnosti s više tehničkim i emotivno dizajniranim eksterijerom, glavna tema ovog prostora temelji se na vrlo umirujućim i purističkim oblicima i linijama pri čemu podsjeća na tzv. lounge prostore.
Dvije prostrane klupe za sjedenje prostiru se ispod velikog panoramskog staklenog krova koji štiti putnike od vjetra i sunca, a iz poda se izvlači jednako prostran stol. Na prednjem dijelu nalazi se prostor za odlaganje stvari koji je sasvim dovoljan za spremanje opreme poput maski, peraja i ručnika ili namirnica.
Ostaje za vidjeti dali će AUDI pokrenuti ovaj projekt dalje od konceptne verzije. Nama ovo izgleda kao vrhunsko rješenje na moru i jako dobra ideja korištenja hibridnog pogona.