SVT (Special Vehicle Team) zaslužan je za to da je novi Shelby GT500 sa svakom novom modelskom godinom oplemenjen najnovijim tehnološkim rješenjima kojima su performanse ovog pravog američkog 'muscle-car-a' dostigle nove razine.
Pročitajte i ovo
"Malo" zakašnjela čestitka
Putovao "puževim korakom": Profesoru iz Michigana uručen telegram nakon više od 50 godina
Shelby GT500 vs. Camaro ZL1
Pod poklopcem motora nalazi se 5.8-litrena jedinica čiji je blok motora izrađen kompletno od aluminija a ista proizvodi 650 KS i 814 Nm okretnog momenta, čime je ovo službeno najjači serijski V8 motor na svijetu. Ono što će mnoge začuditi jest da će novi američki 'muscle-car' na račun inovativnih tehnoloških rješenja i mase od 1.750 kg nuditi prosječnu potrošnju goriva od ispod 10.5 l/100km (vjerujemo da su to mislili na nizbrdici u leru!?). Ubrzanje do 100 km/h trajat će nešto ispod 4 sekunde uz maksimalnu brzinu od preko 320 km/h.
Gotovo svaki element pogonskog sklopa dodatno je optimiziran kako bi se automobil bolje nosio s većom snagom a da spomenemo neke u novi Shelby ugrađen je novi i učinkovitiji super punjač, novi poprečno bušeni blok i glave cilindara, novi profili bregaste osovine, novo kardansko vratilo od karbona te dorađena spojka i mjenjač te pogonska osovina.Kompletan sustav hlađenja također je znatno unaprijeđen.
Dorađen je i sustav prijenosa pri čemu je svaki stupanj prijenosa na Ford Shelby GT500 posebno dorađen kako bi mogao prenijeti sav taj okretni moment i iskoristiti više snage koja je na raspolaganju i olakšati upravljanje. Ključan element pogonskog sklopa, 6-stupanjski ručni mjenjač, nudi bolje stupnjeve prijenosa i kvalitetnije kućište kako bi i sam mjenjač lakše podnosilo ogroman okretni moment.
Boljem prianjanju na površinu i upravljivosti pridonijele su i sljedeće stavke: Torsen diferencijal s ograničenim proklizavanjem koji pomaže stražnjem ovjesu da prenese maksimum okretnog momenta uz što bolju trakciju na što duže vrijeme što će posebno doći do izražaja u trkaćim uvjetima (spomenuti diferencijal spada u Performance paket opreme), zatim Launch Control sustav koji je jedinstven po tome što je integriran s kontrolom motora i kontrolom trakcije, te posljednje ali ne i najmanje važno novi Shelby ima Brembo kočioni sustav s novim 6-klipnim kočionim kliještima sprijeda te većim diskovima sprijeda i straga.
Nova modelska godina Shelby GT500 modela može se pohvaliti i boljim aerodinamičkim karakteristikama. Potisne sile su veće što pozitivno utječe na performanse pri svim brzinama. Inženjeri su uspjeli zauzdati zrak koji protječe oko automobila i kroz njega kako bi dodatno poboljšali hlađenje, povećali potisne sile i sveli otpor zraka na minimum. Prednja maska i spliteri modificirani su kako bi mogli podnijeti ekstremna opterećenja prilikom vožnje preko 300 km/h što je u konačnici rezultiralo automobilom koji ulijeva veći osjećaj sigurnosti i boljeg držanja pri većim brzinama. Nova aerodinamika postiže čak 33 posto više potisne sile pri brzini od 260 km/h u odnosu na prethodni model.
Svime gore spomenutim, logično je da je i vozna dinamika novog Shelbya bolja nego ranije. Sustav kontrole protiv proklizavanja i elektronička kontrola stabilnosti vozila mogu se u potpunosti isključiti što nije preporučljivo na javnim cestama već u kontroliranim uvjetima na stazi. Također je dostupan i tzv. Intermediate Sport Mode koji omogućava agresivniju vožnju dok spomenuti sustavi nisu u potpunosti neaktivni.
Gotovo svaki sustav koji je na raspolaganju vozaču može se prilagoditi individualnim potrebama uključujući i Bilstein elektronički podesiv ovjes, Launch Control, AdvanceTrac podešenja i rad servo-upravljača.
Shelby GT500 dolazi s dva nova tipa naplataka od kovanog aluminija, 19-inčni naplatci sprijeda i 20-inčni straga, a omotani su u Goodyear Eagle® F1 SuperCar gume.
Pravi entuzijasti mogu dodatno oplemeniti spomenuti Performance paket opreme s dodatnim Track paketom za ultimativne performanse. Ovaj paket uključuje dodatan sustav hlađenja motora, diferencijala i sustava prijenosa za veću dugotrajnost. Ovi sustavi hlađenja igraju najvažniju ulogu u sprečavanju da se ključne komponente pogonskog sklopa i podvozja ne pregrijavaju u vožnji pri velikim brzinama ili na stazi.
Novi Shelby GT500 proizvoditi će se u tvornici AutoAlliance Internationala u mjestu Flat Rock u američkoj saveznoj državi Michigan. U prodaju kreće sljedeće godine a uz novi Chevrolet Camaro ZL1 predstavlja sam vrh američke auto industrije (supersportskih automobila).