Ford Focus Electric bit će prvi proizvodni električni automobil za Ford te prvi od ukupno pet električnih ili hibridnih modela koje Plavi oval planira izbaciti na sjevernoameričko i europsko tržište do 2013. godine.
Pročitajte i ovo
Vrući metal
Električni NISSAN LEAF v2.0 u ožujku 2018. stiže na hrvatske gradske prometnice
Noviteti iz ženeve
VIDEO: Povratak u hrvatsku realnost
Ford još uvijek nije objavio sve detalje, a jedan od razloga leži u tome što je Ford odlučio predstaviti svoj prvi električni automobil na CES-u, čime su htjeli staviti naglasak na neka od tehnoloških rješenja koja krase novi Fordov EV poput sustava koji omogućavaju vozaču da pronađe stanice za punjenje, zatim da stave automobil na punjenje u ono doba dana kada je struja najjeftinija te da pristupe informacijama o svom automobilu iz, recimo, kafića ili udobnosti svojeg dnevnog boravka.
Električni kompakt temelji se na Focusu treće generacije, a pogonjen je elektromotorom koji razvija 134 konjske snage i 245 Nm okretnog momenta. Isti je usuglašen s jednostupanjskim mjenjačem, a napaja se iz litij-ionske baterije kapaciteta 23 kWh. Autonomija iznosi lijepih 160 kilometara.
U Fordu tvrde da će novi Focus Electric pružati veću autonomiju od Chevrolet Volta, barem tako govore rezultati službenog testiranja. Također kažu da za punjenje električnog Focusa treba samo 3-4 sata preko 'brzog' 240-voltnog punjača, što je upola manje vremena nego što je potrebno za punjenje Nissan Leafa. Sustav punjenja dolazi ravno iz Microsofta, koji je razvio program koji omogućava vlasnicima Focus BEV-a u SAD-u da pune svoje automobile po najjeftinijoj tarifi.
U unutrašnjosti novog električnog Ford Focusa nalazi se nova verzija Fordovog infotainment sustava, MyFord Touch. Putem istoimenog sustava, vozač može koristiti nove MyFord Mobile aplikacije za 'pametne telefone' (smartphone) te pristupiti internetu, a preko istog sustava vozač može prilagoditi funkcije vozila i provjeriti stanje baterije i kada nije u automobilu.
U standardnu opremu ulazi šest zračnih jastuka i sustav protiv proklizavanja (traction control) te 17-inčni alu naplatci, audio sustav s devet zvučnika za pravi stereo zvuk i glasovno kontroliranu satelitsku navigaciju. MyFord Touch sustav koji se nalazi u standardnom Focusu sada ima 4.2-inčne LCD ekrane sa svake strane brzinomjera koji prikazuju informacije poput stanja baterije, udaljenosti do najbliže stanice za punjenje i očekivanu kilometražu na trenutnoj razini energije.
Na 8-inčnom ekranu na komandnoj ploči prikazuju se detaljnije informacije poput energetske potrošnje funkcija poput klima uređaja, a grafika u obliku leptira prikazuje stanje baterije prema principu - što više leptira to više energije.
Električni Focus za američko tržište proizvodit će se u Fordovoj tvornici u Michiganu uz ostale Fordove modele za sjevernoameričko tržište, dok se još trebaju odlučiti gdje će se proizvoditi modeli za europsko tržište. Ford Focus Electric u prodaju bi trebao krenuti krajem godine u SAD-u, a Europljani će ga moći kupiti godinu dana kasnije. Cijena automobila u ovom trenutku nije poznata.