A2 je Audijev odgovor na BMW i3. S isključivo električnim pogonskim sklopom pod karoserijom novog A2 koncepta, Audi nam donosi još jedan kratki pogled u budućnost električne mobilnosti, a isti je moguće vidjeti uživo na nadolazećem 64. Međunarodnom auto salonu (IAA) u Frankfurtu, koji otvara vrata već sljedeći tjedan.
Pročitajte i ovo
BMW koncept e – na dva kotača s nula emisija štetnih plinova
Frankfurt domaćin
Sjeta na najvećem sajmu automobila
Novi A2 je prostorni kompaktni automobil visoke klase koji nudi prilično dosta prostora za četiri putnika, a zahvaljujući svom električnom pogonu, ne proizvodi apsolutno nimalo CO2, a i stanje na bankovnom računu je nešto bolje obzirom da se budući vlasnici više ne moraju zamarati s fluktuacijama cijena goriva.
Audi A2 koncept je samo 3.80 metara dugačak, 1.69 metara širok i 1.49 metara visok, a čak i s tako malim dimenzijama, novi električni koncept dizajnerski gledano ostavlja prilično elegantan i upečatljiv dojam. Estetski čist izgled je ono što će možda svi primijetiti na prvi dojam: svi su detalji vrlo suptilni i oblikovani za estetski visok vizualan dojam. Taman stakleni krov na bijeloj karoseriji pretvara se u potpuno prozirno staklo jednim pritiskom gumba.
Svjetlosni sklopovi također su upečatljivog i modernog dizajna a Audi s novim A2 i u ovom području donosi neke novitete. Sljedeća generacija LED tehnologije poznata kao 'Matrix Beam' zapravo je kombinacija LED svjetlosnih sklopova i mikro-reflektora koji stvaraju vrlo čist i jak snop svjetla koji kada upalite duga svjetla neće oslijepiti nikoga tko naiđe u suprotnom smjeru.
Dnevna svjetla također su izvedena u LED tehnologiji kao i stražnja svjetla koja se inteligentno prilagođavaju prema stupnju vidljivosti tj. osvijetljenosti. Stražnje maglenke izvedene su laserskim diodama koje izgledaju kao traka svjetlosti u magli i projiciraju crveni trokut na cestu kao upozorenje.
Još jedna novost je tzv. dinamično osvjetljenje (Dynamic Light) koje se proteže cijelim bokom automobila, a izgleda poput trake svjetlosti koja nudi mnoštvo inovativnih funkcija. Posebni senzori prepoznaju kada se vozač približava automobilu i otvaraju vrata nakon posebnog pokreta tijelom koji vozač odabere i programira.
U vožnji, ovo dinamično osvjetljenje služi kao jedan veliki žmigavac. Tijekom kočenja traka svjetlosti gori u crvenoj boji te tako ukazuje na jačinu kočenja svim vozačima na cesti, a ne samo vozilu straga.
Isto dinamično osvjetljenje nalazi se i u unutrašnjosti putničke kabine, koje je izvedeno u obliku dva odvojena luka. Poput cijelog unutrašnjeg prostora, komandna ploča također izgleda estetski čisto. Vozač upravlja svim važnim funkcijama preko ekrana osjetljivog na dodir koji je ugrađen u upravljač. Dvije dodatne površine za upravljanje raznim funkcijama podižu se s vozačeve desne strane kada se upali automobil.
Središnji greben spojen je s vozačevim sjedalom, a stražnja konzola proteže se prema van između dva stražnja sjedala. Položaj četiri sjedala koja stoje odvojeno jedno od drugoga dodaju dojmu lakoće i prostranosti, a pod svakim sjedalom, točnije ispod jastuka sjedala nalazi se prostor za odlaganje manjih predmeta.
Između stražnjih sjedala dovoljno je prostora za manji bicikl kada se ukloni prednji kotač dok prtljažni prostor karakteriziraju dva karakteristična područja – okvir s funkcionalnim mrežama za manje stvari i standardni prostor za veće predmete.
Estetski prilično jednostavan interijer, obzirom da će ovo biti automobil visoke klase, zato je tehnološki vrlo napredan, od raznih i-stvarčica koje se sve upravljaju dodirom, do materijala od poliuretana i recikliranog poliestera. Školjke sjedala izrađene su posebnom tehnikom modeliranja plastike, a za ukras su dodani i poneki detalji od aluminija.
Putem high-tech komandi u kokpitu može se odabrati i tzv. polu-autonomni način rada koji se aktivira preko dva ekrana na dodir koji se nalaze na upravljaču. Tada A2 preuzima stvar a vi se možete opustiti, ili ne?
Podvozje bi trebalo biti jednako tehnološki napredno s McPherson osovinom sprijeda i torzijskom osovinom straga a upravljački sustav i kočnice prilično su otkačene čak i za ovakav futuristički automobil. Naime, i upravljački sustav i kočnice su 100 % električni što znači da nisu ni na koji način mehanički ili hidraulički povezani s volanom ili papučicama.
Više informacija vjerojatno će se pojaviti s otvaranjem frankfurtskog auto salona, a do tada uživajte u fotografijama novog nama vrlo zanimljivog A2.