Ljetne smo gume ispitivali na mokroj i suhoj podlozi. Mjerili smo i standardne vrijednosti poput karakteristika pri brzoj vožnji, utjecaj na potrošnju goriva, trošenje samih guma kao i buku koju proizvode.
Pročitajte i ovo
Dijele se kazne
Stiglo je vrijeme za zamjenu ljetnih guma zimskima: "U Njemačkoj uvedeni novi propisi - pripazite!"
Jeste li znali?
Vozači pripazite: Ovaj detalj vezan uz održavanje auta može povećati potrošnju goriva
U kategoriji 14 cola niti jedna guma nije dobila najbolju ocjenu – jako dobar. Ipak, čak je pet guma dobilo ocjenu dobar, što znači kako kupci imaju raznoliku ponudu dobrih guma.
Evo i pobjednika:
- Continental ContiPremium Contact 2
-Uniroyal Rain Expert
-Michelin Energy Saver
-Hankook Optimo K 715
-Semperit Comfort-Life 2
Gubitnk testa, čemu su najviše kumovale loše ocjene na mokroj podlozi je Dayton D 110.
'Kod guma s lošim karakteristikama na mokrom, primjetan je osjetno lošiji zaustavni put kao i veća brzina u procesu zaustavljanja. Riječ je o čak 50 posto većoj brzini. U praksi to znači kada maksimalno kočimo pri brzini od 50 km/h, vozilo s lošim gumama će još uvijek voziti brzinom od 30 km/h dok će vozilo opremljeno dobrim gumama u tom trenutku već biti zaustavljeno', kazao je ADAC-ov voditelj testiranja Daniel Bott. A kako je riječ o čak 22 metra duljem zaustavnom putu u realnim uvjetima, to može odlučivati o životu i smrti.
U najprodavanijoj dimenziji 195/65 R 15 također nije bilo najbolje ocjene, međutim, čak je sedam guma osvojilo ocjenu dobar. I to ne samo produkti iz premium razreda već i jeftinije gume.
Pobjednici testa su:
-Vredestein Sportrac 3V
-Bridgestone Ecopia EP 150
-Nokian V
-Maloya Lugano
-Continental Conti Premium Contact 2
-Semperit Speed Life
-Dunlop SP Sport Fast Response
Gubitnik je i ovdje jeftina guma. Chengshan je izrazito loš na mokroj podlozi, kao i pri velikim brzinama. Test je pokazao kako su pojedine gume projektirane za štednju goriva. Otpor kotrljanja je kod njih manji u odnosu na ostale.
'Trend su gume sa smanjenim otporom kotrljanja. One pokazuju određene slabosti na mokrome dok su mjerenja potrošnje goriva bolja nego kod klasičnih guma, otprilike za pet posto', kazao je Bott te dodao kako i kod trošenja same smjese postoje velike razlike.'Na našem testu trošenja pokazalo se kako najotpornije gume mogu proći dvostruko duži put od najmanje otpornih. To znači kako treba računati s ranijom promjenom guma koje se brzo troše'.
No guma koja se manje troši uglavnom ima slabije karakteristike. Tako, primjerice, Sava Perfecta, kod nas izuzetno omiljena guma, dobiva vrlo dobru ocjenu za trošenje ali je ukupno na samom začelju poretka. Slovenska je guma posebno loša na mokroj podlozi te stvara povećanu buku. Uz Savu, na začelju kategorije 175/65-14, našli su se i pneumatici Kleber Dynaxer HP 3 te Debica Passio, dok za ranije spomenuti Dayton preporučamo zaobilaženje u širokom luku.
Nadalje, iznenadio nas je slab plasman Dunlopa i Good Yeara, od kojih su bolji bili manje renomirani proizvođači poput Baruma, Kumha, indijskog Apolla i Semperita. I u kategoriji 195/65-15, Savin model Intensa HP, također je među najgorima. Najlošiju ocjenu na mokrom testu Sava dijeli s pneumatikom Point S Summerstar 2, dok je kineski Chengshan zaslužio ocjenu – katastrofalno. I ovdje je Good Year, ovaj puta s modelom Efficient Grip, prilično nisko pozicioniran. Razlog – lošije ponašanje na kiši u odnosu na modele s vrha poretka.
Zaključno, napredak koji pokazuju novi modeli guma nije velik, ali je primjetan i donosi veću sigurnost u vožnji. Ovo je i opomena najgorima da se moraju značajno popraviti ili neka se maknu iz gumarske industrije, u kojoj očito imaju neke druge ciljeve. S druge strane, nakon sada već serijskog podbacivanja Savinih guma na testovima, kupcima savjetujemo kako je ove pneumatike bolje izbjegavati. I na kraju, redovan podsjetnik - ne štedite na gumama i redovito ih provjeravajte, jer gume su prvi i najvažniji kontakt vašeg vozila s podlogom.
Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.