Nimalo lak zadatak jer su gume morale proći zahtjevne ispite, a napeto je bilo i u takozvanom pit-stopu. 'U testu zimskih guma za 2010., testirali smo gume za mala vozila i za vozila niže srednje klase u dimenziji 185/65 R15 T, a za srednju klasu gume dimenzija 225/45 R17 H. Dodatno smo testirali i dvije cjelogodišnje gume u dimenziji 185/65 R15 H', rekao nam je Daniel Bott, voditelj testiranja u ADAC-u.
Pročitajte i ovo
Dijele se kazne
Stiglo je vrijeme za zamjenu ljetnih guma zimskima: "U Njemačkoj uvedeni novi propisi - pripazite!"
Jeste li znali?
Vozači pripazite: Ovaj detalj vezan uz održavanje auta može povećati potrošnju goriva
Na snježnoj podlozi najviše se gledalo na takozvano vođenje gume, odnosno, mogućnost prianjanja uz podlogu, prijenosa snage i skretanja. Važnu ulogu igra i test kočenja pri 30 km/h. Također, ocjenjivala se i vučna sila do momenta proklizavanja. Na klizalištu je specijalan tim ocjenjivao mogućnost skretanja unutar zadanog kruga te kočenje na zaleđenoj podlozi.
Dunlop među najboljima
Naravno, zimska guma mora biti sigurna i na suhoj podlozi. Ispituje se i ponašanje u zavojima, čak i pri brzinama od 150 km/h. Buka koju stvaraju određene gume nije nimalo zanemariva, a ispituje se i potrošnja goriva. Kišni su uvjeti, također, dio ispitivanja. Naglasak je na poprečnom akvaplaningu - pri brzinama od 60 do 100 km/h, te na uzdužnom vodenom klinu.
Ispituje se i kočenje pri različitim brzinama. 'U kategoriji 185/65 R15T imali smo tri ocjene dobar te jednu gumu nezadovoljavajućih karakteristika. Dobru su ocjenu dobili Dunlop, Good Year i ESA Tecar. Najlošija je ponovo jedna azijska guma – Star Performer. U kategoriji 225/45 R17H imamo tri dobre gume i dvije nezadovoljavajuće. Dobre gume su Dunlop, Michelin i Continental', istaknuo je Bott.
Azijci opet najlošiji
I opet su loše azijske gume, i to od proizvođača Interstate i Westlake. Testirane cjelogodišnje gume se sve više izjednačuju sa zadovoljavajućim zimskim gumama. Na snijegu još uvijek pokazuju mali odmak u odnosu na dobre zimske gume dok na suhoj podlozi dodatno zaostaju za dobrim ljetnim gumama.
Veliki proizvođači guma ulažu znatna sredstva u razvoj, što pak ne čine azijske kompanije. Tako nude jeftinije gume ali, pokazali su testovi, i osjetno lošijih karakteristika. Ako se kupuju nove zimske gume treba se, prije kupovine, informirati. Na internetu, u našoj test rubrici ili se savjetovati kod vulkanizera. Tko želi kupiti dobre gume treba se požuriti, kupiti ih na početku sezone, jer su sredinom studenoga već sve dobre gume rasprodane.
Kineske gume jednostavno ne valjaju
Zaključno, izuzev jeftinih i loših kineskih guma, svi kandidati pokazuju vrlo dobre karakteristike te je primjetan napredak iz godine u godinu. U detaljnoj tablici ADAC-a moguće je provjeriti kakve su ocjene gume dobile na određenoj podlozi te tako i suziti izbor kandidata obzirom na ono što najviše trebate od zimskih guma.
Unatoč činjenici što su kineske gume i 50 posto jeftinije od najboljih primjeraka, njihova kupnja nikako nije razumna niti je povoljna. Primjerice, kod kočenja pri brzini od 100 km/h na mokrom asfaltu, u odnosu na dobre gume kineskim je pneumaticima trebalo 22 metra više do zaustavljanja. Dakle, dok se jedan automobil zaustavio, onaj opremljen kineskim gumama i dalje je jurio brzinom od 52 km/h.
Takve drastične razlike odlučuju o sudaru, pa i životu putnika u vozilu. Stoga, dobro razmislite o povoljnosti kupnje takvih guma. Jer jeftino, u ovom slučaju može značiti i pogibeljno.
Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.