#1 U 18 godina proizvodnje od 1957. do 1975. proizvedeno je točno 3.893.294 automobila. Prema istraživanju iz 2004. godine više od 600.000 tih vozila i dalje je bilo na ulicama talijanskih gradova.
Pročitajte i ovo
Dan sjećanja
Gradu Heroju pristiže cijela Hrvatska: "Bitno mi je bilo da kada me djeca pogledaju u oči pomisle - mama ne plače, bit će sve u redu"
KLASIK
Skup klasičnih Opela podsjetnik je na neka ljepša vremena
#2 Koliki je interes izazivao Fiat 500, pokazuje i zanimanje tadašnjeg premijera talijanske vlade Adonea Zolia koji je tražio da mu se prije predstavljanja javnosti u srpnju 1957. model pokaže u rimskoj palači Viminale. S druge strane, kći jednog od Fiatovih inženjera nagovorila je tatu da joj “riješi” glavnu ulogu u oglasnoj kampanji za novo čudo iz Torina.
#3 Fiatova oznaka 500 (osim što označava obujam motora) zapravo je treći i konačni naziv za njihov minimalistički automobil. Prvi prototip imao je naziv 110, sve dok 1954. nije stiglo odobrenje uprave za projekt 400. Kada je stigla naredba za naziv 500, ostaje misterij do danas...
#4 Fiat 500 skoro je postao Bianchi 500. Na jednom od pretprodukcijskih sastanka netko od Fiatovih menadžera čak je predložio da Fiat preuzme proizvodnju berlina modela (danas poznatog pod nazivom Bianchina) te prepusti Bianchiju model 500. Srećom, ideja nije prihvaćena a ime jadnika koji je gotovo sigurno taj dan dobio otkaz izbrisano je iz Fiatovih knjiga.
#5 Prve verzije Fiata 500 imale su samo 3 prekidača. Jedan za osvjetljenje brzinomjera, jedan za pokretanje vanjskih svjetala i jedan za brisače. Nije postojao niti pokazivač količine goriva u 20-litarskom rezervoaru.
#6 Tanka knjiga uputa Fiata 500 sadržavala je i savjete kako u slučaju dužeg nekorištenja automobila preporučuju u unutrašnjosti ostaviti naftalin ili kamfor ili čak grančice lavande. Naravno, kako bi se zaštitili od moljaca, iako su elementi unutrašnjosti napravljeni od plastike. U Fiatu su očito poznajući vlastite sunarodnjake zaključili kako je bolje spriječiti nego liječiti.
#7 U ljeto 1957. cijena novog Fiata 500 bila je 465.000 talijanskih lira. Maksimalno pojednostavljeno, prema današnjem obračunu to iznosi 1721 kunu. Vrijedi spomenuti kako su na Torinskom autoshowu u studenom 1957. predstavljene i dvije nove verzije (Normale i Economica), obje s novougrađenim sjedalima straga, po cijeni od 490.000 lira.
#8 Svaki Fiat 500 dolazio je s jednim setom ključeva, bez rezervnih. Jedan je ključ služio za otvaranje vrata, a drugi za pokretanje motora. U slučaju gubitka i oštećenja ključeva nužno je bilo tražiti nove od Fiatovih prodavača uz dokaz serijskog broja automobila. S obzirom na minimalnu debljinu ključeva i kvalitetu metala, to je značilo česte posjete Fiatovim autosalonima.
#9 Veliki bočni prozori na prvim modelima nisu se mogli spustiti, već ste jedino mogli pomaknuti male trokutaste bočne prozore. Potpuno otvoreni vozački “leptir” prozor tako je utjecao na upravljanje volanom. Danas su ti prvi modeli poznati pod nazivom “Vetri Fissi” vrlo rijetki te se na aukcijama prodaju za više od 40.000 eura.
#10 Još jedan iz današnjeg kuta nestvaran savjet iz knjižice uputa: Fiat je novim vlasnicima preporučio brzinu od maksimalno 15 km/h u prvoj te 60 km/h u četvrtoj brzini prvih 700 kilometara vožnje. “Jurnjava” iznad tih brzina podignuta je na 20 km/h odnosno 75 km/h između 700 i 1500 kilometra. Nakon toga slijedio je prvi obavezni servis.
#11 Svaki Fiat 500 u standardnoj opremi imao je i cijeli set alata koji je dolazio u prigodnoj tekstilnoj torbi. Popraviti automobil bio je dokaz muškosti i časti u 1950-im godinama, što je mehanička jednostavnost Fiata 500 dodatno olakšavala.
#12 Zbog novih sigurnosnih propisa 1965. godine vrata na originalnom Fiatu 500, koja su se otvarala prema naprijed, promijenjena su i otvaraju se kao na današnjim automobilima. To je izazvalo buru prigovora kod muškaraca jer tako nisu mogli gledati ženske noge pri izlasku i ulasku u auto.