U ediciji Dallas Recordsa ovih je dana objavljen album 'Sedmorica veličantvenih - 30 godina poslije', na kojemu je snimak s lanjskog koncerta u Tvornici kulture, kada su nastupili novovalni bendovi, koji su svoje najkreativnije razdoblje imali između 1978. i 1980. godine. Tako je na tom duplom albumu zastupljen Pero Lovšin iz Pankrta, Električni orgazam, Darko Rundek, Zoran Predin i Lačni Franz, Vlada Divljan iz Idola, a atrakcija večeri bio je zajednički nastup Jasenka Houre i Davorina Bogovića.
Pročitajte i ovo
Sedmorka optužena za krvave pljačke ostaje u pritvoru
Jučerašnja promocija, koju je vodio autor projekta Hrvoje Horvat, pretvorila se u prisjećanje na brojne anegdote, u čemu su prednjačili Predin i Houra. 'Sjećam se barem pola svojih koncerata' pohvalio se lider Lačnog Franza, dok je frontmen Prljavaca priznao da se, ako je u pitanju kraj sedamdesetih, ne sjeća ničega. 'Nažalost najboljih stvari se ne mogu sjetiti, jer smo se Bogović i ja odlučili otrijezniti tek '81.', rekao je Jajo.
No, prava se rasprava razvila oko nekadašnje omladinske nagrade 'Sedam sekretara SKOJ-a', koja je Prljavom kazalištu nepravedno oduzeta, a Lačni Franz ju je dobio, ali mu nikada nije dodijeljena. 'To je jedino odlikovanje koje mi nedostaje u kolekciji', tvrdi Houra, ističući da nikad nije znao nabrojati svih sedam sekretara te da mu zato s pravom nije uručena. Naime, jedna od tadašnjih komisija je 1979. zaključila je da je repertoar Prljavog kazališta previše provokativan i 'sumnjiv'.
S druge strane, grupa Zorana Predina prošla je sve šund-komisije, došla u zagrebački HNK na svečanost, no kipić u obliku zlatne jabuke nisu dobili. 'Ja sam očekivao da ćemo dobiti sedam figurica, nešto kao privjesak za ključeve. No, radilo se o zlatnoj jabuci koju je netko, navodno slučajno, uspio izgubiti, pa nam je nisu ni dali. Kasnije je pronađena u nekom klaviru, a danas joj je sudbina nepoznata', prisjetio se Predin, koji je od 'sedmorice veličanstvenih skojevaca' znao samo za Ivu Lolu Ribara. I bio je u krivu.
Jedina tadašnja rock grupa koja je dobila nagradu u ruke, bili su Buldožeri. Legenda kaže da je tada Marko Brecelj silazeći niz stepenice u HNK, sa statuom u ruci pao koliko je dug i širok. To se odmah protumačilo kao prosvjed i ruganje s uvaženom nagradom i tako su i Buldožeri došli na crnu listu.
Prljavo kazalište je prema Hourinim riječima postalo punk bend, jer 'nisu znali svirati poput Pink Floyda'. Na koncertu koji je zabilježen na jučer promoviranom albumu, Jasenko je nakon puno godina zasvirao s Bogovićem. 'Bio je veliki gušt vratiti se u zadimljeni klub, gdje su publika i bend jedno, kako nekad. No, prema mojemu mišljenju treba staviti 'točku na i' što se tog razdoblja tiče, više se ponoviti neće', rekao je Houra, priznavši da je prisutnom Anti Batinoviću prije trideset godina na radio poslao 300 dopisnica u kojima je, pod krinkom anonimnog obožavatelja, tražio da se u eteru više puštaju pjesme Prljavog kazališta.
Okupljeni su saznali i da Jura Stublić na ovom koncertnom albumu nije zastupljen jer iz samo njemu znanih razloga nije htio pjevati svoje najstarije pjesme. Također, Rundek nije bio zadovoljan s nekim svojim izvedbama, tako da su na albumu samo dvije stvari Haustora. Svi ostali predstavnici zagrebačkog, beogradskog i ljubljanskog novog vala na ovom dvostrukom albumu podsjetili su nas da je nekad zbilja postojalo vrijeme u kojemu narodnjaci nisu bili smatrani stupovima estradnog društva, već je ulicama vladao čisti, zdravi i beskompromisni rock and roll.